anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 25 december 2011

Av anaby - 25 december 2011 19:28

Idag var det tungt att stiga upp   Tog mig inte upp när klockan ringde utan jag snoozade några ggr  Steg allafall till slut upp och gick och väckte Henrik...och traskade ut för att sätta i motorvärmaren på bilen. Sedan blev det frukost och lite TV innan vi åkte iväg till Media Markt för att titta på en systemkamera till Henrik. Den fanns men var en aning dyrare motför på internet....Vi åkte vidare och funderade på HUR vi skulle göra 

Nästa anhalt var Rusta och där hittade jag de "sista delarna" till mitt blivande "spikmatte-täcke" till T De sålde nämligen spikmattebälten för 10 kr!!


 


Köpte 2 st som jag har tänkt ha fram vid bogen på täcket. Ska titta lite mer på hemsidorna jag har och sedan klura hur jag ska sätta fast spikamattorna så att allt blir så rätt som möjligt  Blir nog jättebra tror jag!!

Hittills har 3 spikmattor och 2 spikmattebälten kostat mig 39 kr x 3 st= 117 kr + 2 st x 10 kr=  20 kr.

Slutsumman hamnar då på 137 kr!!! MYCKET BRA PRIS!!! Ska bara hitta ett vettigt täcke nere i källaren att använda till ändamålet    Sedan blev det några skjortor till L-O, sockar till barnen, ett par bruna vinterhandskar för 20 kr



   


till mig och ett par svarta stallhandskar


 


också för 20 kr!!!! Det är ett ganska bra grepp i något typ av gumma på insidan på dem  

Då både Jysk och ÖB var stängt...åkte vi hem igen.

När vi kom hem satt L-O och kollade i Media Markts reablad och hittade en digitalkamera till mig!!! Man kan både ta foton och filma med den  Den kostade 888 kr!! Så jag och Henrik åkte tillbaka till Media Markt   för att köpa kamera och minneskort. Har för mig att slutsumma gick på 977 om jag inte minns fel...helt ok summa  Jag har nu en STOR förhoppning om att den här kameran ska ta BÄTTRE kort och filma bättre än den gamla  Jag får se hur den funkar under veckan  Det känns allafall som om det INTE kan bli sämre än den gamla 

Hem och sedan ner till stallet för att fixa med T idag  Jag måste bara än en gång tala om hur otroligt bra både broddarna som vi skruvade på skorna och min nya pannlampa är  Vi har rätt så mycket is just nu och dessutom rejält mörkt!! Vad hade jag gjort utan broddar och pannlampa?? Allt hade framför allt tagit väldigt mycket längre tid  än det gör i dagsläget....

T fick sin lunch medans jag smorde in det lilla som är kvar av muggen....i princip bara på ena bakbenet....sedan fick benen vara olindade inatt  Får se hur det ser ut imorgon   Håller verkligen tummarna att det ser bra ut!!

Sedan mockade jag hage + vindskydd, trampade ner hö och fyllde på vatten. Fyllde även på 6 hösäckar så att det finns klart att fylla på i höhäckarna imorgon  Sedan gick jag in till skrubben och sanerade där inne. Plockade undan det mesta av "mugg-sjukvårds-grejerna" och tog hem de fleecelindorna som kardborren inte är bra på. Måste använda "mini-kardan" för att sanera dem!! Tur att det är nytvättade allihop  Rullade istället upp alla bruna fleeclindor och gjorde iordning paddar OM jag skulle behöva använda dem framöver. Nu finns 8 st ny och rena bruna fleecelindor redo att användas!!! SKÖNT ATT HA KLART OM DET BEHÖVS FRAMÖVER!!!

Hade även tagit ner den röda suede schabraket till barbackapadden...den blev jättefin  Måste bara skaffa ett rött teddyludd till hackamoret  Det får bli senare!!!

Tog sedan mitt pick & pack och gick hem igen  Hemma blev det tvättning av fleecelindor och paddar och påfyllning av lusern i hinkar...och lite annat. Har plockat fram alla T:s vinterskor som ska borras och gängas...så att det blir 4 hål istället för 2. L-O ska få fixa det imorgon...så att det är klart till nästa skoning som blir under nästa vecka Köpte även fler snösulor med senaste Börjespaketet för att ha OM det blir en tappsko och snösulan försvinner...bättre att ha för många hemma än för få  Jag är en riktigt hamster 

Sedan blev det middag och sedan tog vi hand om tvätten och lite andra måsten. Men sedan har vi chillat och tagit det lugnt här hemma  Vi väntar just nu på att "Kokvinnorna" ska börja på TV!!! 


Ha en jättebra fortsatt söndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby                 

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards