anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 15 december 2011

Av anaby - 15 december 2011 22:57

Vi åkte iväg och handlade mat ikväll!! Jätteskönt att det är gjort     Vi har delvis handlat det mesta av julmaten och sedan även till baket som jag ska sätta igång med på lördag  Jag jobbar nämligen 4 nätter innan jul under nästa vecka...så då kommer inte orken eller tiden att finnas...så det mesta måste bakas under helgen  Men jag vet ju om det och är förberedd så det ska vara lugnt 

När vi kom hem från Willys och skulle gå ner i källaren var det "lätt" översvämming där nere  SUCK!!! Är ett äldre hus vi bor i ....så när det regnar MYCKET och ihållande har vi tyvärr haft problem med att det blir översvämning  Dock var det nog 1½-år sedan sist som tur är!!! Vi köpte en "superdammsugare" nu i höstas och den här helt suverän på att suga upp vatten Blir nog att sanera vatten i källaren för mig imorgon när jag stiger upp och sedan när jag kommer från stallet!! Förhoppningsvis avtar regnet så att det lugnar ner sig med vattnet....suck!!


Jo, vi träffade "pappas kompis" på Willys..han som har "den stora" matt-tvättmaskinen vi ska köpa  Jag fick komma och titta på tvättmaskinen om/när jag ville..vilket jag tackade för  Han ska bara kolla upp ett pris och sedan ska vi göra affär!! Känns superbra då jag har minst 2 vintertäcken som skulle behöva tvättas innan jag använder dem i vinter   Och ett antal stora mattor  Har jag tur kanske tvättmaskinen hinner hämtas och installeras innan året slut eller strax efter  


Längtar tills imorgon när jag ska rida och att det förhoppningsvis INTE regnar!!! Tja, vi får se....känns lite halvt om halvt omöjligt nu     


Nej, gott folk!! Nu väntar bädden!!! Jag har bara sovit kring 3 timmar idag och det ska bli riktigt skönt att få hoppa isäng!!!! Det lär bli sovmorgon för mig imorgon  

Sov gott!!

Mvh anaby   

Av anaby - 15 december 2011 16:31

Det tog en stund innan "orken" att gå ner till stallet infann sig   La mig i soffan och såg på hästhoppningen från i helgen som jag spelat in  Många fina hästar att titta på och duktiga ryttare  Man blir så otroligt inspirerad!!!

Tog mig i kragen och gick ner till stallet i regnet  Började med att tvätta muggen och allt runt omkring det. Sedan mockade jag inne i vindskyddet medans T fick äta sin lunch. Fyllde på 1 hösäck inne i vindskyddet och fortsatte mocka medans T nu tuggade på hö  Fick ta ut en del halm som blivit blöt i öppningen och strax innanför....inte så konstigt med tanke på hur det har regnat i 2 dagar nu!!! Blir att mocka ut ordentligt med kiss imorgon och fylla på både torvmix och halm 

Fortsatte sedan att städa nedanför stora höhäcken men fyllde inte på den idag i regnet. Väntar tills imorgon när det har slutat regna istället. När allt "ute" var klart...gick jag in och fyllde på mer hösäckar närmare bestämt 6 st så att det finns färdigt till imorgon. Blir skönt att bara fylla på och slippa packa hö  Sist men inte minst blev det att fylla på vatten. 

Dags att traska hem!!! Kan säga att det är INTE mycket snö kvar nu varken på åkern eller i hagen...på gott & ont!!! Isgata är inte roligt men inte heller tjock skare...suck!!! Lagom med snö är bäst  

Jag har sprayat 1 varv till på samtliga stigbyglar idag och ska spraya 1 varv till imorgon sedan räknar jag med att det ska vara klart!!! Tjjjooohhooo!!!

Så här ser sprayburken ut...köpt på Biltema för 69.90 kr  Finns en uppsjö olika färger att välja bland 



Färgen på burklocket...



        ..och färgen på stigbyglarna...blev rätt så lika tycker jag 


Snart blir det att äta middag och sedan ska jag se om jag kan få med mig min man och handla lite mat ikväll. Skulle vara skönt att göra undan det och städa imorgon  Jag får se om min plan går i lås 

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby   

Av anaby - 15 december 2011 12:13

Hade en bra natt på jobbet och har just vaknat till liv igen efter några timmars sömn   Det ösregnade för en stund sedan  Det enda som faktiskt känns BRA med det är att skaren på åkern försvinner så att det blir lättare att rida där framöver vid nästa snöfall Annars kan jag tyvärr inte se något positivt med det...suck!! Hoppas på bättre väder imorgon istället!!!

Får se hur det blir med ridningen idag  Beror lite på hur vädret är om ca 1 timme när jag går ner till stallet. Vid regn=ingen ridning...och uppehåll=skrittur...tiden får utvisa  Hur som helst blir det en hel del pyssel nere i stallet med T idag  

Det känns väldigt bra att vara ledig till måndag  

Ha en fortsatt förhoppningsvis regnfri dag för er andra!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby   

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards