anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 22 december 2011

Ridit och fixat med T....handla och sedan chilla!!!

Av anaby - 22 december 2011 16:36

Det gick som sagt väldigt tungt att stiga upp idag   Men till slut orkade jag med att gå ner till stallet.

Idag var det -10 grader ute!! Burrrrrr!! Man är inte van vid kylan  Vi brukar ha kring -5 som kallast nu för tiden  Himmel så bortskämd man blir när vädret är så milt!!!

Muggen såg ok ut idag!! Vi började med att rida ut en sväng  Idag var T MYCKET pigg!!! Han började med att stegra efter en joggare sprungit förbi?? Hmm!! Sedan blev det en till stegring när vi passerade grannen i det röda huset?? Hmmm!!! Det passerade en bil men då stog han "giv akt" och väntade   När vi passerat växthusbacken VET T att det brukar bli trav  Idag låg han på väldigt mycket men han har ju vilat i 2 dagar...så han är förlåten   Nedanför kyrkan travade jag en sväng "på väg ner" och det gick bra Vände och travade tillbaka. En aning spänd men inget utbrott och slappnade av bra på slutet  Det var dagens prioritet: Att trava på ett vettigt sätt nedanför kyrkan.  UPPDRAG SLUTFÖRT!!!

Skrittsträckan innan sista traven gjorde vi många halter för att få "Herr´n" att lugna ner sig. Det funkar riktigt, riktigt bra att göra halt...ca var 20 meter....han lugnar ner sig avsevärt snabbt då  Är dock inte alla hästar som "svarar" på det utan man får prova sig fram vad som funkar för respektive individ. Sista traven avlöpte utan problem!! Vi travade lugnt förbi de 2 snöhögarna som brukar vara lite läskiga mot kyrkan  Hem är det helt plötsligt INTE alls lika läskiga av någon konstig anledning   Några halter på vägen hem för att lugna ner "Herr´n" igen och sedan skrittade vi lugnt sista biten  VILKEN HÄRLIG DAG!!!

Än en gång snubblar T minimalt vid ridning och att "slå i skorna" har jag inte hört på väldigt länge     


Jag värmde vatten och torkade bort överflödig Vegebom salva från bägge bak. Fram ser bra ut. Gick otroligt bra att bara ta en tvättsvamp och torka bort och sedan direkt ta en handduk och torka torrt!!! Känns inte riktigt bra att tvätta när det är -10 grader ute  Men det här funkade  Smorde sedan Vegebom där det behövdes...satte kompresser...padd och lindade bägge bak. Får se hur det ser ut imorgon!!


Sedan fick T lunch och jag började fylla på bägge höhäckarna....mocka vindskydd + hage...fylla på halm....fylla på nytt vatten i Termobaren....sanera snö från elbanden i utbyggnaden av vinterhagen....KLAR för idag  Blir att spänna elbanden lite imorgon...orkade inte riktigt idag men är glad att jag gjorde hälften av jobbet allafall  Förhoppningsvis kan jag öppna upp mellan hagarna på lördag!! Skulle bli en häftig julklapp för T  att få större hage 

  

Skynda hem och fixa med middagen. Hade dock ingen matlust så idag blir det inte mycket mat för mig Gör ett nytt försök med födan efter vi varit och handlat mat   

Nej, nu ska jag hoppa in i duschen och förhoppningsvis blir "någorlunda" iordning igen  Hoppas kan man alltid även om resultatet kanske inte blir som man tänkt sig  Jag vet allafall att jag kommer garanterat att sova som en stock inatt 

Ha en jättebra fortsatt torsdagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards