anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

Härligt i stallet idag:D SOL och lite blåst;)

Av anaby - 14 mars 2012 15:11

Det var stor skillnad ute idag motför de senaste dagarna!! SOL och knappt någon blåst   Jiiippiieeee!!!

Tog det lugnt på fm och såg på en TV-serie från 1994 som jag köpte billigt igår  Rapport till himlen heter den och det är rätt så intressant att se en ung Johan Widerberg, en långhårig Kjell Bergqvist och en läskig Stellan Skarsgård  Det är en hel del andra med också men det här är de mest kända skådelspelarna 

När 2 av 4 avsnitt var avklarade tog jag en prommis ner till stallet...för första gången på snart 1,5 veckor!! Kändes otroligt skönt  Större delen av vägen är nu upptinad 

Idag fick T vara "naken" dvs utan täcke!!! Gissa en som blev riktigt glad 

Muggen ser lika bra ut idag!! Inga krustor eller gul gegga idag heller    


     


Just nu är muggen mer åt det rosa hållet. Det har inte spridit sig de senaste 2 dagarna. Så jag hoppas att det stannar upp nu och torkar ihop helt 


En liten film också:



 

Körde samma behandling idag som igår och avslutade med vegebom, sorbactkompress och padd & fleecelinda. Tänkte köra samma behandling veckan ut och sedan blir det "bara" vegebom utan kompress, padd och linda. Hoppas att det ska funka bra!!!


Sedan har jag och T "sparkat" med en petflaska runt i hagen  Han vill inte gärna bita i den men sparkar den runt istället. Ska se om jag hittar någon gammal fotboll här hemma...den är ju perfekt att sparka runt i hagen  

Idag har T varit riktigt, riktigt go, snäll och trevlig  Han har verkligen "stått giv akt" när jag har tvättat, torkat, smörjt och lindat  Även när jag borstade....han njuter bara av all uppmärksamhet  HÄRLIGA HÄST 

Det är 2:a dagen sedan jag kom hem som jag har varit i stallet själv utan någon hjälpreda. Tror att T känner på sig att det blir stressigt när vi är 2...de vill ju så klart hem igen. Nu när jag orkar gå ner själv kan jag pyssla med honom lite i lugn och ro. Det kommer att bli jättebra  



 


Idag är första dagen som jag har mockat HELT SJÄLV!!!! Det tog lite tid men det gick bra. Tömde skottkärran bara "runt hörnet" annars hade det aldrig gått då jag INTE orkar skotta upp skiten på dyngstacken än L-O ska hjälpa mig att fylla på hö och vatten sedan   Känns bra att allafall mockningen är klar för dagen 

Nu ska jag chilla lite tills det blir dags att åka ner till stallet igen och göra klart det sista där nere 

Rond 2 med "Rapport till himlen" håller på just nu!!!

Ikväll väntar en kur med hårinpackning och fotbad  SKA BLIR SÅ SKÖNT!!!! Hi hi!!!

Ha en fortsatt jättebra onsdag!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby       

 
 
Anna

Anna

14 mars 2012 20:53

sv;tyvär lär det dröja innan den salvan kommer ut på marknade då förhandlingarna med fabriken har stannat...:-/

http://annashastliv.blogg.se

anaby

15 mars 2012 16:29

Åhh!! Vad tråkigt att den inte har kommit ut på marknaden än. Förhoppningsvis blir det framöver!!

Tusen tack för infon!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

14 mars 2012 22:36

Hoppas det stannar upp.
Sv: Ja det har varit mkt nu ett bra tag, men kanske vänder det, gäller att tänka positivt.. Inte så lätt alla gånger.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

15 mars 2012 16:14

Det verkar ska vara lite lugnare på blåst-fronten ett tag framöver som tur är!!!

Ibland tar det tid innan man återhämtar sig...det kommer att vända för dig också!!! Det är alltid bra att tänka positivt och att ha saker att se framemot:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards