anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Intressant och trevlig kväll:)

Av anaby - 16 april 2012 22:16

Mamma ringde strax efter 16.00 för att höra vart L-O var?? Ute med hundarna på prommis. Pappa behövde hämtning från Volvo då han skulle lämna en av bilarna där på service. Jag sa att jag fixar det...ruggade upp mig ..byte om och tog firmabilen och åkte dit. Pappa hade åkt lite före med den bilen som skulle lämnas in. Jag kliver in på Volvo och letar efter pappa...jag menar hur svårt kan det vara att hitta en människa där?? SVÅRT!!! Efter ett tag insåg jag att han inte var där...hmmm!! Ringde till mamma för att höra om det verkligen var på Volvo jag skulle hämta upp honom?? Japp!!! Ringde pappa på mobilen..inget svar. En försäljare kom fram och frågade om jag behövde hjälp  Måste ha sett helt förvirrad ut    Sa som det var att jag skulle hämta upp pappa som hade lämnat in en bil på verkstan. Ok, säger han...verkstan är åt det hållet 100 meter bort. Jag knatade bort till verkstan. Ingen pappa där heller?? Hmm!!! Provade ringa honom igen...inget svar. Frågade en kille på verkstan om den var öppen?? Nej, den stängde kl.16.00 och nu var klocken 17.00...hmmm  Bådade inte riktigt gott för min del    Han kollade upp registeringsnumret på pappas bil...gick till en annan kille som sa: Jo, han var här nyss men har åkt hem. Ok, säger jag...men med vilken bil då?? Inte vet jag säger killen men här är han inte...han kanske har cyklat hem. Nu börjar jag bli som en fågelholk och funderar verkligen vart GUBBSKRÄLLET tagit vägen!!! En sak vet jag med säkerhet...pappa cyklar inte i första taget...och för det andra...med vems cykel har han cyklat hem  Det börjar kännas som 1 april eller fredag den 13:e 

Tackar killarna JÄTTEMYCKET för hjälpen!!! Nu vet jag ju allafall vart karl´n har varit. Bara att leta vidare 

Provar ringa igen...inget svar...men suck!!

När jag gått halva vägen tillbaka till Volvo ser jag pappa på parkeringen  Men jiiippiieeee!!! Gissa vad...jo, han hade glömt mobilen hemma  Och han hade letat både mig och bilen... Gud vad vi skrattade på hemvägen samtidigt som vi konstaterade att nu för tiden blir man väldigt handikappad UTAN mobil...undrar egentligen hur man gjorde förr 

De säger ju att ett gott skratt förlänger livet...eller hur 


Väl hemma igen hade L-O gjort klimp till älg-kött-soppan vi åt igår  Mamma och pappa missade den igår då de var bortbjudna på middag. Så de fick smaka på resterna idag istället!! Det var uppskattat 


När de gick hem passade jag på att ringa svärmor och svärfar. Deras katt sedan 14 år somnade in förra onsdagen  ...samma kväll som jag åkte hem från IKEA efter att ha spenderat dagen med svärmor. Jag har medvetet väntat med att ringa i några dagar då jag vet hur jobbigt det är de första dagarna...man är så ledsen och orkar inte med så mycket. Ikväll blev det lättare att prata även om det blev en del tårar...som det ska vara i sorgens tider 


Sedan har jag satt ihop det nya remontränset och hittat 2 mässinghakar till  Tänkte ev. sätta dem i sidostyckena för att förlänga dem lite. Får se hur det ser ut när jag provar tränset igen senare under veckan. Har plockat undan lite mer skräp från lägenheten i och med storstädningen vi hade i veckan... som ska brännas på majbrasan. Ska rensa ut det sista i källaren till helgen när jag ska städa där nere. Det blir superbra!!! Ska bli skönt att få lite mer ordning där nere igen  Sedan ska vinterridkläderna plockas undan och vårkläderna plockas fram igen!!! Nu är det "snart" vår hos oss med  Inte riktigt den här veckan men kanske nästa vecka......om vi har tur..........Hi hi!!


Nej, gott folk nu ska jag se klart på Medium och sedan hoppa isäng!! Imorgon börjar jag jobba igen efter min långledighet....känns helt ok att jobba igen. Jag har hunnit med så otroligt mycket hemma under den här ledigheten  och börjar längta till mina Brukare igen!!! 

Ha de gott så länge och sov gott!!!

Mvh anaby             

 
 
marianne

marianne

17 april 2012 09:29

Haha...ja vad gjorde man innan mobiltelefonen? Tur ni hittade varandra till slut.

Skönt att rida i solen, här har det varit soligt några dagar nu, men blåst isvindar :( i skogen är det förstås lä men det gör blåsten ännu mer vidrig när man kommer ut på öppna ytor.

Tror ni är ett snyggt ekipage oavsett färger ;) jag brukar sällan bry mej hur jag sätter ihop vår utstyrsel, bara om jag ska träna eller tävla, då vet jag ju att det blir lite publik.

Vad synd att du inte kan cykla, egentligen är det inte bra för mina axlar heller, men jag tror inte mina besvär är lika stora som dina. Jag har exprimenterat en del och kommit fram till några övningar jag kan göra för axlarna (och ryggen) på cykeln.
Det är ju bra med ridningen för kroppen, man måste ha en bra hållning och vara avslappnad, skönt du klarar det.

http://marresmams.blogg.se

anaby

17 april 2012 13:46

Exakt...hur gjorde man innan mobiltelefonernas tid?? Jag minns att man fick lite efter folk i timmar och att det inte alla ggr var så lätt att sammanstråla vid möten...speciellt när man missförstått på ett eller annat sätt:S Men det gick ju det med;)

Jättehärligt med sol i några dagar!!! Det har torkat upp rejält här i marken:D Och idag har det börjat snöa igen;) Men förhoppningsvis är det "sista" snön för i år:) Jag håller tummarna för det!!!

Jag tror igen annan bryr sig om utrustningen inte matchar;) Det är bara så irriterande själv när det är för många färger...

Det känns jättetråkigt att inte orka med att cykla:( Har provat flera ggr och blir liggande så det är inte värt det...suck!!

Med ridningen är det jättebra när man kan ta en micropaus från traven eller galoppen och skritta en stund:)Fick jättebra tips av min sjukgymnast för 11 år sedan att ta pauser och låta armen ligga efter sidan en stund för att slappna av. Går ju fin fint att skritta med 1 arm ett tag;)Och så länge jag "mådde bra" av att rida och inte blev sämre tyckte han att det var ok för mig att rida. Vilket jag är tacksam över idag:D Dock klarar jag inte av några riktigt "hårda ridpass" utan det blir mer på "mina egna villkor" för att jag ska orka med. Det är också en av orsakerna till att jag inte orkar med att hoppträna varje vecka utan kommer att få nöja mig med var 14:e dag. Men det känns som bättre än ingenting:D Jag orkar också med mer ridmässigt nu än för 5-6 år sedan när jag endast orkade med att rida 2 dagar i veckan. Numera blir det 3-5 dagar...målet är att rida 4 dagar i veckan:D Det som har underlättat är att T blivit mer och mer samarbetsvillig och INTE ligger på i handen. Bara att tacka och ta emot!!! Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards