anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 22 april 2012

SOL idag och + grader!! Hoppas att det tinar bort rejält med snö/vatten idag!!!

Av anaby - 22 april 2012 15:09

Sov som en stock inatt!!! 9 timmar   Behövs verkligen då kroppen är rejält sliten 

Passade på att titta på dressyren från igår som jag spelat in innan jag gick ner till stallet. 

Jag fick "nästan" med mig allt jag hade tänkt till stallet idag  När jag kom ner...hade jag glömt 1 bal med torvmix  Krävs att jag tar bilen ner då...får bli imorgon 

Så här ser det allafall ut kring sommarhagen, åkern där jag rider och på vägen idag:



 


Igången till åkern som jag har inhägnat för att kunna rida på ett bra sätt med T.



Vid stolparna har det faktiskt börjat tina upp lite!!! Tjjjoohhoo!!!


   


I sommarhagen ser det bättre ut!!! Det här är den delan av sommarhagen och paddocken som vi "äger" själv. Halva sommarhagen "hyr" jag av stallägaren.



Här hade jag hagen tidigare när jag hade hästar hemmavid för länge sedan. Jag hade även sommarhagen här också innan jag fick tillfälle att "hyra" av stallägaren. Det gjorde jag i 2 år innan jag blev stallgäst. Nu för tiden går det inga hästar här utan pappa kör med betespusten istället. Problemet är att det lutar så mycket på den här sidan...finns knappt något rakt ställe alls  Och att solen ligger på hela tiden. Det är orsakerna till att jag inte har gjort iordning någon hage till T här.


     


Även i paddocken har det börjat tina upp lite smått...är lång tid kvar innan det går att rida där...men tids nog!!


Landade ner i stallet hos T och hagen såg riktigt bra ut!!! Pust!! Var rejält rädd att det skulle vara sjö efter gårdagens regn och snöblandade nederbörd i nästan 1 dygn 



Och 1 kort med en mycket nöjd och halvsovande T som äter ur höhäcken 


    


I bakrunden ser man lite mer ingående att sommarhagen börjar tina fram  Nyligen pälssanerad med underbara Furminatorn  Har dragit ut höet här för att T ska äta upp det sista. Blir höpåfyllning imorgon!!!


Kollade skorna idag och ALLA 4 sitter som berget!! Pust!! Ska ringa Hovis imorgon och bok tid veckan därpå. Nu blir det barfota för oss

När T var klar gick jag in för att fixa lite med utrustningen i skrubben. Idag hade jag med mig häftpistolen och kunde häfta fast vaxdukarna som jag klippte till igår...både den inne i skrubben och utanför  Det blev väldigt bra!!  Bytte sedan bla ut det röda rundsydda pannbandet mot det 2-delade med bling. Satte tillbaka säkerhetstigbyglarna på T6:an och bytte till Grandurpadden till G4:an. Nu på vårkanten får alltid T lite skav av sadeln. Var samma sak förra våren trots att jag hade en annan sadel...då körde jag med renskinn under schabraket. Det underlättade väldigt mycket!! Nu har ju T vilat en del pga min op. Men jag tycker ändå att det har blivit lite skav. Så nu provar jag med Grandurpadden...den har teddy under bossorna. Om inte det funkar blir det renskinn igen!! Blir nog bra till slut det där  Nu är vi redo att bege oss ut på ridtur imorgon 

Började städa källaren direkt jag kom hem för att göra undan det. Ut med alla mattor....bort med allt som stog i vägen på golvet...dammsuga och sedan torka golven!!!! Klockan var 14.50 när jag var klar    

Hann med att göra mig en stor kopp varm choklad och värma på en äppelpajbit innan jag landade i soffan framför TV ...läste att Roffe gjort en felfri runda i första omgången   Bara att tacka och ta emot !!! Väntar med spänning på 2:a rundan för att se VAD som händer då!!! Håller tummarna att Roffe får en fin sista runda!!
Nej, nu ska jag koncentera mig på hoppningen!!!
Ha en jättebra fortsatt söndagkväll!!!
Chilla lugnt  
Mvh anaby   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards