anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

Ridtur och "måsten" här hemma;)

Av anaby - 14 augusti 2012 14:47

Vilken seg dag det har varit för mig idag...usch...tycker inte om när kroppen är så där trött  Samtidigt är det helt och hållet mitt eget fel då jag har varit igång alldelens för mycket  ....man brukar ju säga "är huvudet dumt får kroppen lida"  Blir nog bra tills imorgon  

Jag vet att OM jag bara tar mig upp på hästryggen och kan rida en stund brukar det "sega i kroppen" lätta rejält.

Idag var vi också röda!! Hi hi!! Börjar uppskatta både rött och rosa otroligt mycket nu  Tänk hur det kan bli på gamla dar  

När jag var på väg att skritta förbi stallet kom en jobbarkompis med en Brukare!!! De hade varit på "studiebesök" och titta på hästarna i stallet. Pratade lite med henne och sedan skrittade vi vidare mot kyrkan  

Idag blev det en del trav också....några meter längre motför igår..närmare bestämt 50 meter längre. Kommer att köra på den sträckan den här och nästa vecka innan jag ökar på igen. Är ganska varmt ute och sedan är det bättre att vi "skyndar långsamt" nu från början  T känns riktigt trevlig!! Han går gärna ut med bakdelen och slavar lite....det brukar gå riktigt bra att få tillbaka bakdelen med skänkeln efter lite jobb. Nu lyssnade han i pricip direkt...vilket kändes jättebra!!! Han tycker nog att det är roligt att börja trava igen skulle jag tro  

När vi närmade oss kyrkan träffade vi på en fd jobbarkompis hund och hennes mamma. Brukar träffa på henne emellanåt vid kyrkan  Alltid lika trevlig och hunden lika skeptisk   Hi hi!!

Samma travsträcka på hemvägen och T skötte sig superbra  

Sedan skrittade vi hemåt!! Vi var bägge 2 svettiga pga värmen  Skulle vara trevligt om det INTE var så kvavt ute....så att man orkar med att göra saker och ting utan att vilja tippa omkull  

Väl hemma blev det Hibitane + flyboots och kraftfoder till T. Jag passade på att mocka ur paddocken...blev 1 skottkärra idag....helt ok  

Sedan har det blivit en del "måsten" här hemma....tagit fram middagen som håller på att tina upp...hängt tvätt och satt igång mer tvätt...röjt undan....tja, man kan nog hålla på med dessa "måsten"  hur mycket som helst om man bara hade tid och ork  Men det är ju roligt att göra någonting annat också!! HELST!! Eller hur tjejer??

Nu har jag landat hemma och gjort mig en fruktsmoothie...samma som igår och även gjort kolsyrat vatten. Jag kom ihåg att köpa NYA flaskor igår när vi var på Coop!!! Smaksatte med smultron idag....det var sagolikt gott  


 


Utsikt från altanen   


 


Känns helt ok att titta på en häst när man sitter där ute   Hi hi!!


Sitter just nu och chillar framför TV och ser på DVD "Rida dressyr" som jag köpte billigt på Ginza. Har hunnit se på "Börja tävla" imorse. Tycker nog att de är rätt ok!! Det finns en hel del tips från bla Peder Fredriksson och Peter Eriksson. Så för yngre ryttare kan nog detta funka riktigt bra  Har mest köpt dem för skojs skull och för att jag vill höra VILKA tips som de delar med sig av  


Nej, nu ska jag gå upp till yngsta sonen och se hur det ser ut där upp!! Han kommer att jagas med "blåslampa" vad gäller städningen nu  Då han INTE alls har skött det tillfredställande senaste tiden!!!!

Ha en fortsatt jättebra tisdag!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards