anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 10 september 2012

Imorgon kväll byter min kära man ut några sömmar på T:s skor:D

Av anaby - 10 september 2012 22:47

T har ju som jag skrivit tidigare nött sina skor väldigt mycket. Han är ju både stor och ganska tung...så även fast han "bara" rör sig i hagen nöts skorna ganska mycket förutom det som nöts på åkern och på vägen Vi har även bytt ut sömmarna till STÖRRE pga detta men de nöts rejält ändå. Längtar just nu till vintern när det är brodden som nöts istället för skorna  

Det är inte dags för skoning än på minst 2 veckor. Så imorgon ska L-O byta sömmar där det behövs....tippar på 2 söm per sko...på 2 skor. Vi får se imorgon men det är vad jag uppskattningsvis sett idag när jag kratsade hovarna  

Jag har en himla tur som har en sån snäll man  Utan honom och pappa skulle det INTE funka för mig att ha egen häst...inte i ett stall där man gör allt själv i allafall. Då skulle jag vara tvungen att hyra in mig i ett stall där det var full service istället Det vill jag INTE i dagsläget!!!

Mvh en mycket tacksam anaby  


 
 
marianne

marianne

11 september 2012 09:42

Ja, vad skönt att mannen klarar mindre underhåll av skor. Vi har haft det superbra eftersom vår hovis kommit med kort varsel om det behövts, men nu sist berättade hon att hon skulle sluta :(
Jag skulle inte heller vilja ha min häst inhyrd, tänk att inte själv få bestämma när det är dags för ut/in? Eller vem som hanterar den? För vissa är det inte så noga med regelbundna tider, men jag är manisk med tider och mår riktigt dåligt om jag skulle försova mej eller så när det är stallsäsong. Jag har fått jättemycket kritik över det, men det gör ju inget....det är jag som bestämmer i mitt stall :)

Om ni har vänner i Alingsås och tänker hälsa på där nå´n gång så glöm inte att jag bor ca tre mil därifrån ;)

En så´n där lista borde jag göra till min sambo...han börjar hela tiden med nya projekt, men inget blir klart :( vissa projekt pratar han bara om men inget händer.
Te.x dusch å toa, sa han för sex år sen att han skulle rusta upp, extra rummet var det sju år sen han ställde in gipsskivor till väggarna och bar in golv....det har inte hänt nå´t mer....det skulle bli en lååång lista....han är snickare och du vet....skomakarns barn har de sämsta skorna :)
Han har många andra fina sidor och huset är beboeligt så vad gnäller jag för? haha

http://marresmams.blogg.se

anaby

12 september 2012 15:49

Det är jätteskönt när jag kan få lite hjälp med tappskor och byta sömmar vid behov:D På den tiden jag hade 2 hästar skodde han bägge 2. Men när jag sedan bara hade 1 häst ville han inte längre vilket jag har full förståelse över. Men att få lite hjälp emellanåt är VÄLDIGT MYCKET VÄRT!!!

Vad jobbigt att börja leta en ny Hovis när det gamla ska sluta:(

När jag hade mina 2 tidigare hästar inhyrda hos min morbror tyckte jag att det var riktigt bra:D Han är ju hästkarl och vi hade ett bra samarbete...speciellt på kvällstid efter jag hade ridit. Han kom ofta och såg så att jag verkligen hade kommit tillbaka efter ridturerna och att jag inte hade gjort illa mig;) Hade 2 hästar att rida så det tog ju lite tid:S På andra ställen har det funkat rätt så bra. Jag föredrar dock att få välja själv hur jag ska göra och vilka tider jag har med min häst:D Så jag är nog lite som du;) Hi hi!!

Jag vill jättegärna åka ner till Allingsås!!! Vill ju handla på Ge-kås;) Hi hi!! Ev. blir det en biltur ner nästa sommar:D Hade egentligen tänkt åka i sommar men fick ju tyvärr ställa in allt pga T:s envisa mugg:(

Det är jättebra med en lista!! Då kan man kryssa av när saker och ting är gjorda och sedan får man lite perspektiv på vad som är kvar:D Kan varmt rekommendera den:D

Jag förstår vad du menar med att det är beboeligt men att man vill få klart. Vi har renoverat, målat och byggt det mesta själv hemma:D Det tar ju tyvärr tid men det är skönt när det äntligen blir klar!!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards