anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Bara 2 nätter kvar att jobba:D

Av anaby - 29 mars 2013 18:36

Idag var det skönt att åka hem från jobbet trots att det var en fredag....eller röd dag innebär ju söndag och minimalt med folk efter vägen!! Så skönt att slippa "lämmeltåget" hela vägen hem  

Åkte ner till stallet direkt jag kom hem för att göra klart med T. Tycker att balltrampet ser bättre ut idag  Har inte tvättat utan endast smörjt idag x 2 (morgon & kväll). Medans jag mockade hage + vindskydd, drog ut hö ur höhäcken och fyllde på vatten...stog T och solade sig i chillhörnet och mådde gott i solen  



 


   


Det har tinat upp och marken visar sig på vissa ställen i hagen nu. Bara det börjar tina bort brukar det gå ganska fort!! LÄNGTAR TILLS DET BLIR SNÖFRITT NU!!!

När T var klar åkte jag hem och jag kan säga att jag hann inte se mycket av filmen som jag hade tänkt se innan jag "tittade på insidan av ögonlocken"  Himla skönt att bara däcka ihop och sova tungt  

När jag vaknade till liv igen var det en hel del undomar här hemma. Fredrik ska ha födelsedagsfest....han fyllde 19 år igår....himmel vad tiden går!!! Vi har fixat med mat och grillat älgkött idag...supergott blev det....och efter middagen åkte jag ner för 2:a gången och smorde balltrampet. Nu ska jag svida om och packa matsäcken till jobbet och se på TV tills det blir dags att åka iväg. Jag tröstar mig med att det "bara" är 2 nätter kvar att jobba nu  

Ha en fortsatt jättebra fredagkväll och Glad Påsk igen!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
marianne

marianne

29 mars 2013 22:44

19 år.....ja tänk när pojkarna var så unga ;)
Har ni grillat ute? Det var jättemånga som köpte kol å grillkött idag :)
Ava å magnus har oxå ett favoritställe i hagen, men jag tyvker det är konstigt för det är precis vid skogen?! Trodde bytesdjur trivdes och slappnade av bättre på öppna ytor....eller?

Skönt med en veterinär man trivs med och har förtroende för. När jag flyttade från sthlm å den veterinären var jag lite orolig, men det hade jag inte behövt vara, de här är verkligen så gulliga och omtänksamma både mot djur å människor :)

Ha en bra natt på jobbet.

http://marresmams.blogg.se

anaby

2 april 2013 09:38

Vi grillade ute med gasolgrillen:D Förstår att det var många som köpt grillkoll nu under Påsk!!

T har lite olika favoritställen i sina hagar...både på öppna ytor och lite mer skymda så att säga. Men som du säger så har de lite bättre koll vid öppna ytor...men jag tror att det är lite olika vart de väljer att stå och chilla;)

Han är så himla bra min veterinär!! Är heller inga som helst problem att bara ringa och rådfråga om i princip vad som helst:D Han har tittat på alla våra djur...kanin, katt, hund och häst:D

Jag hade en riktigt bra natt på jobbet!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

29 mars 2013 22:44

Ville bara titta in och önska Glad Påsk!

Blir lite avis på dig som har gjort en tredjedel av din helg redan, jag har mina tre nätter och två dagar framför mig. Fast det är klart, första natten är ju redan på gång, så två och en halv har jag kvar :-)

http://stallskogalund. blogg.se

anaby

2 april 2013 10:23

Tack detsamma!! Hoppas att du haft en bra påsk trots jobb!!

Förstår att du är lite avis om du har så många jobbarpass kvar!! Brukar kännas lite jobbigt tills man har hälften kvar att jobba då upplever jag att det känns mycket lättare:) Hoppas att du fick en bra jobbarvecka och helg!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards