anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 8 maj 2013

Ridtur och joggingtur!! SOL!!!

Av anaby - 8 maj 2013 16:19

Det blev sovmorgon imorse kan jag säga...var ändå rätt så seg och sliten när jag vaknade. Brukar bli bättre morgonen efter som tur är  Jag har tagit det ganska lugnt idag på fm. Kände att det behövdes. Passade på att se klart WC-finalen för att kunna ta bort den från hårddisken.

Idag har jag plockat fram mina röda ridbyxor, jodphurs och de nya syntetiska shortchapsen!! Tog även en brun jacka från Ridtravarföreningen. Måste nog börja förbreda mig på att snart rida i T-shirt när det är så här pass varmt ute  Blir att göra iordning en magväska så att jag rymmer allergimedicinen (mot getingar), mobil, nycklar och hästgodis. Allt detta är ett MÅSTE att ha med sig på ridturen. Får fixa detta under helgen så att allt är klart till nästa vecka  

Idag var jag förberedd på T:s attacker att springa iväg och leka med bollen istället för att bli borstad  Han är ju så pass smart att han insåg att det inte var någon ide att ens försöka  Tja, det är inte lätt med en envis matte  

På med utrustningen och ut på ridtur!!

Mot älvutsikten först!! Trav tur & retur på en mycket trevlig häst  Lite skritt och sedan trav mot grannen i det röda huset. Idag stog släpvagnen med kåpan nerfälld. Kände att T ville sakta av men då brukar jag mana på honom i några steg till så att vi saktar av där jag vill sakta av...inte där han vill  Funkade bra och sedan skrittade vi utan problem förbi  Skritt till växthusbacken och sedan trav mot kyrkan. Kändes även här kalasfin  

Vände och travade hemåt i nedsittning en kort sträcka. VÄLDIGT TREVLIG!!! Mycket beröm  

Sedan mötte vi hela 3 cyklister på vägen hem....så fort de passerat stannar T och vänder sig om mot mig för att få sin hästgodis  Han är så härlig!!! Travade sedan sista travsträckan och det gick väldigt bra när jag skulle sitta ner...kunde än en gång länga på tygeln men ändå kort upp tempot. WOW-känslan infann sig  

Beröm och hästgodis och skritt hemåt!!!

När vi nästan var hemma mötte vi 2 barnvagnar i bredd....T uppmärksammade det och stannade innan de passerat...duktig häst!!! Mycket beröm och hästgodis  Hellre att han står stilla medans de går förbi och är lugn än att han "hoppar till" och blir stressad. Han har lärt sig vad som är bäst för honom själv  

När vi landat hemma i vindskyddet provade jag att ta några kort på det röda i solen. Tänkte att kanske färgen skulle göra sig mer rättvis idag...den har varit så "blaskig" hittills. Idag är första gången i majmånad som jag har varit nöjd med bilderna  




Man ser att huvan och schabraket har en mörkare rödfärg än benskydden. Det här kortet är nog det som är mest "rättvist" färgmässigt på all utrustning   


 


Rött schabrak från Hööks   



   


Röda Lamicell senskydd från Hööks  


 


Röda Lamicell strykkappor från Hööks  



Riktigt fint kort på T  Den mörkbruna pälsen gör sig otroligt bra mot den röda färgen  

Sedan fick T mat och magnetbehandling. Jag gick in för att mocka ur boxen och fixa iordning till kaninen. När jag ändå var inne i stallet passade jag på att packa 4 hösäckar så att det finns färdigt till nästa påfyllning  

När allt inomhus var klart....var det dags att mocka hage + vindskydd  Sedan tog jag av magnetpaddarna men lämnade magnettäcke på. Gick hem för att ta igen mig en stund...vanligtvis 1 timme...innan jag ska ut på joggingturen. Då passar jag på att ta av T magnetäcket när jag ändå går förbi stallet på hemvägen  

Snart är det dags att svida om och försöka springa öka på sträckan lite idag. Blir nog bra det där!!

Om det blir ridning imorgon eller inte beror helt och hållet på regnet. Regnar det mycket avstår jag och joggar istället. Är det uppehåll blir det en ridtur först och sedan joggingtur. Håller faktiskt tummarna att det INTE regnar!!

Nej, nu måste jag lägga på en rem!!

Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards