anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2013

Lite av varje idag....och häst på kvällen:D

Av anaby - 5 augusti 2013 22:47

Idag hade vi bestämt att vi skulle åka in till stan och ta bilder till körkortet. Det är hög tid att posta dem nu INNAN de går ut!!! Vi bytte körkort nästan samtidigt när vi gifte oss för 20 år sedan. Först bytte L-O sitt efternamn 1 månad innan bröllopet och sedan bytte jag i och med bröllopet. Det är därför vi byter ut vårt körkort i princip samtidigt  

Bilderna blev väl så där. Det syns att det är jag allafall  Jag hatar verkligen att ta kort....vill helst inte titta på dem sedan men det är ju en aning svårt eftersom man måste välja ut kort när det väl är taget  Ja, nu är det 10 år till nästa gång  Det känns allafall jättebra  

Vi åkte direkt hem för att göra iordning körkorten och sedan åkte jag iväg till ICA för att hämta ut Horzepaketet och köpa lite ingredienser till "Ernst-stompa" så jag har tänkt göra på onsdag eller torsdag.

När jag kommit hem blev jag grymt sugen på "banan-pannkaka"!!! Har gjort det 1 gång tidigare och de är väldigt matiga om man säger så. Och lite söta från bananerna. L-O ville också ha så jag satte igång att göra smeten. Det var grymt varmt inne och med spishällen på blev det sjukt varmt  Tänkte att jag skulle vara smart och endast ha på mig trosor och B-H...smart tänkt i värmen om det INTE hade varit för att smöret skvätten en del när jag vände på pannkakorna  Och då stog jag "lite" i vägen med min mage...visslar lite lätt...


 

Brände till från början men jag fortsatte att grädda pannkakorna och höll mig undan. När vi hade ätit klart kollade jag på magen och hittade några små blåsor  Typiskt mig!! Ja, jag kan säga att det gör INTE ont även om det ser lite läskigt ut. Men är huvudet dumt får kroppen lida  Man lär sig av sina misstag så jag lär ju INTE göra om det i första taget  

Sedan har jag dolat på lite här hemma innan jag till slut gick ut för att fixa med T. Jag har varit grymt seg idag pga värmen igen. Jag tycker att det är så otroligt jobbigt att rida i värmen. Hade egentligen tänkt rida efter middagen men orken var verkligen minimal  Så jag slutade bort det och rider imorgon istället!!!

Jag haffade T när han stog och betade inne i paddocken. Så han fick sin mat här uppe idag. Jag knatade ner till stallet för att mocka vindskyddet och fylla på vatten i tunnan. När jag kopplar på vattenslangen blir det något konstigt ljud?? Börjar titta på slangen och ser att den nästan har vittrat sönder...förmodligen pga det här är den gamla vattenslangen som har legat hemma under många år. Det var bara att gå hem och hämta en ny slang som jag hade i källaren. Jag är en sån här "hamster" som köper på REA sånt som jag VET kan var en förbrukningsvara både till hemmet och stallet. En sån här gång är det rätt så tacksamt att bara gå och hämta när det finns hemma  

Ner till stallet igen och byta ut den ena slangen. Den andra gamla delen la jag inne i porten då den är lättare att använda och vika ihop. Den nyare delen fick "bo" ute från dörren och in till hagen. Då får den mjukas upp av solen i några år innan den sedan får vara inne när den gamla vattenslangen måste bytas ut. Blir nog bra det där!!

Sedan blev det mockning och idag tände jag lampan inne i vindskyddet. Var lite halvmörkt då klockan var över 22.00 Det märks att sommaren snart är över här uppe i Norr!! Det blir mörkt mycket tidigare nu  Vi är ju vana att ha ljust halva nätterna....

T ville ha lite mys så det blev det också  Klart att man vill ha lite kärlek!!!

När jag sedan vek ihop den gamla vattenslangen för att gå hem...följde T med  Vissad dagar om jag inte har ridit vill han inte riktigt släppa mig på en gång. Då följer han gärna med upp till huset  Jag passade på att mocka hagen medans T betade inne i paddocken. Det blev "bara" 1 skottkärra idag. Det ska regna på onsdag så jag vill gärna ha "spåret" ner till vindskyddet så rent som möjligt. Det blir otroligt halkigt om det är flera bajshögar när det regnar  Och T är så farlig på att galoppera både upp och ner för backen.....och jag har hjärtat i halskgropen!!

Nu behöver jag inte mocka förrän till helgen  

Kollade till kaninen och fyllde på både gräs och vatten till henne idag. Och tog in katten!! Hon har klarat sig ännu än dag från räven!! Vi har INTE sett någon räv här uppe vid oss sedan vi såg den sist när räven norpade katten men släppte henne...som tur var! Men räven + 2 valpar har setts nere i stallet av en av stalltjejerna och då hade hon blivit hotfull...pga sina barn.

Nu ska jag se på lite TV och sedan blir det bädden för mig!
Imorgon ska jag gå på Noliamässan!! Tänkte att jag skulle vara smart och gå en vardag istället för på helgen när alla andra i stan också går  Jag hoppas att det blir en bra dag!!

Ha de bra och sov gott!!
Mvh anaby  

 
 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

6 augusti 2013 09:53

Men aj aj aj! Tur att det inte gör lika ont som det ser ut på din mage! Kul att höra att det är fler än jag som går halvnakna när det är så här varmt. Jag har alltid bikini på mig under kläderna när det är fint väder, så jag kan slänga av mig kjolen eller klänningen när jag blir varm. För ett antal år sedan gick jag i trosor och bh som du, men då kom naturligtvis en granne helt oförhappandes (manlig dessutom), så nu kör jag med bikini i stället. Jag känner mig mer klädd då, hur jag nu kan göra det när man egentligen inte har mer kläder på sig? Men jag känner så i alla fall ^^

http://stallskogalund. blogg.se

anaby

7 augusti 2013 19:54

Det är himla tur att det inte gör ont;) Hi hi!! Jag får ju skylla mig själv...som tur är.

Jag går ofta inne med trosor och B-H eller shorts och B-H när jag går ut. Tycker att det är skönast när man är hemmavid:D Härligt att fler har samma inställning...ibland får jag för mig att jag är konstig;) Äger dock ingen bikini...det är därför jag har B-H istället;)

Mvh Anna & Tabasco:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards