anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2013

Mätat upp joggingträckan!!

Av anaby - 21 augusti 2013 12:48

Japp!! Nu har jag mätat upp joggingsträckan så att jag vet VART jag har 2 km. Så nu blir det lättare att veta hur långt jag ska jogga nästa gång och när jag kan stanna på 1,5 km respektive 2 km  

Är bra att ha lite koll så att målet med sträckan blir rätt  

Mvh anaby  

 
 
marianne

marianne

21 augusti 2013 15:35

Att jogga är en bra form at motion tycker jag, det är dessutom så skönt att gå in i sin egen skalle och få tänka ostört, deet har jag svårt för annars.
Jag är så sur att jag inte kan jogga mer...jag mår oxå bättre totalt sett efter en joggingtur, bara knäna som bråkar :(

Att ha ridhuset så nära är rena lyxen, i Sthlm hade ajg 40 min skrittväg, men det var ju egentligen inte så dumt, för vi var ju ordentligt uppvärmda och ingen kunde skylla mej för att slarva med att skritta av.
Jag tänkte nog mer på den där longeringen i grimman där hästen springer med huvudet in mot "föraren" och kroppen och baken slänger runt utan kontroll....att longera under kontroll är en helt annan sak, jag brukar sällan longera, för jag tycker det är svårt, men de gånger jag gjort det har jag använt tränset....men A.E förespråkar kapson...

http://marremams.blogg.se

anaby

26 augusti 2013 15:35

Jogga är superbra motion!! Förstår att det känns jobbigt att inte kunna ta en joggingtur för att knäna inte orkar:( L-O har samma problem. Han brukade springa halvmaraton tidigare men fick ge upp så det skar som knivar i knäna på honom:( Att gå och cykla funkar allafall bra för honom:)

Det måste vara jättehärligt för dig att bara kunna ta en kort prommis till ridhuset. Jag har alltid fått rida eller transportera till ridhuset. Har haft ca 4 km-1 mil dit. Sedan jag köpte en egen transport har jag alltid använt den istället för att rida då de närmaste ridhusen nu ligger 1 mil bort. Som du säger så är hästen uppvärmd men det känns lite tungt att rida hem nästan 4 km efteråt:S

Det finns en hel del olämpliga typer av longeringar...tyvärr. Förstår vilken typ av longering du menar nu!! Men många tycker inte att "avrastning" i form av longering några få minuter inför ridturen är ok heller. Jag anser att det lugnar ner hästen och ger en bättre förutsättning inför ridturen på en halvtokig häst;)

Jag har läst och sett att A.E förespråkar Kapson. Jag har tömkör på andra bettlösa alternativ bla Bitless Bridle, Dully-Grimma By Monty Roberts (ett sidepull) och sidepull. Tycker att vilket som helst av de bettlösa funkar. Har faktiskt en kapson hemma till T men har inte kommit till skott och provat den än;) Får nog göra det framöver så har jag provat ännu ett bettlöst alternativ;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

21 augusti 2013 17:12

Ja dessa avstånd... ;)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

26 augusti 2013 15:07

Jo, man kan ju bli galen på att man inte riktigt vet hur långt det är:S Tur att det finns speciella program som kan mäta ut så man har någorlunda hum om hur långt det blir man springer;)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards