anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 10 december 2011

Bra kväll hemma:)

Av anaby - 10 december 2011 23:21

Middagen var supergod   Skönt att ta en dusch och sedan sätta sig vid dukat bord 

Alla blev väldigt mätta  Hi hi!! Sedan åkte jag, mamma, Fredrik och en kompis till honom på ICA för att grabbarna skulle få panta några tomburkar. Det har blivit en hel del efter alla "lan" som Fredrik har haft  Det visade sig att 3 sopsäckar gav 320 kr i pant!!! Helt otroligt!!! Grabbarna köpte coca cola och chips för pengarna 

Hem och hjälpa till med älgköttet som skulle skäras, packas och viss del av det malas till köttfärs.

Det som är kvar nu är köttfärsen som ska malas och vägas upp...sedan blir det att hoppa i bädden!!!  Känner mig redan väldigt trött....kommer som sagt att sova som en sten inatt  

Ännu ett varv har blivit lackat på stigbyglarna!! Ska ta kort på dem imorgon kväll  Ev. är det helt klara då!!!

Hade egentligen tänkt att putsa sadel och träns idag men det visade sig att dagen blev fulltecknad med "jobb" i stallet  ändå  Får se om jag hinner med det imorgon annars tar jag det på måndag. Det löser sig nog!! Tur att jag har flera sadlar att använda 

För att slippa extrem träningsvärk imorgon har jag ätit värktabletter i förebyggande syfte. Är tvungen till det om jag ska orka kliva upp ur sängen imorgon  En stor nackdel med att ha en kropp som inte riktigt orkar med det man vill att den ska göra  Just nu känns det rätt ok!! Jag känner mig lite stel men jag tror nog att jag ska vara iordning imorgon  Blir framför allt en lugnare dag....det kommer att behövas 

Nej, gott folk!! Nu ska jag programmera reprisen av "Så mycket bättre" som jag inte har hunnit med att se ikväll och hästhoppningen imorgon em!! Lika bra att programmera så att jag INTE glömmer bort det 

Ha de gott så länge!!

Mvh anaby       

 
 
Karja

Karja

11 december 2011 00:45

håller tummarna för att du inte får allt för mycke värk. hehe de va lite pant de du :P
sv: okej då förstår ja o de håller ja med dig om. när de e så geggigt o lerit så blir ju allt sönder trampat å de e inget kul o sen får man som du säger lermamutar :P

http://www.myonelife.nu

anaby

11 december 2011 10:08

Det har gått över förväntan med värken!! Är alltid bra att medicinera i förebyggande när man har lätt att få värk:) Känns riktigt bra idag. Lite stel men det kan jag ta!! Huvudsaken att jag inte blir liggande;)

Jo, du det blev ganska mycket pant för grabbarna!!! Hi hi!! Många stora 1,5-2 liters cola flaskor...det drar iväg rejält:)

Precis!!! Det är bättre att vänta lite så att marken fryser och det kommer snö så blir underlaget betydligt bättre under resten av vintern för T att gå där:) Hade varit lättare och bättre att släppa honom i den hagen..om det frysit på redan i november...

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

11 december 2011 10:14

sv: slönt att du bara blev lite stel, inte ofta ja sj sällan låter de bli så mycke pant, brukar panta ibland för att slippa ta på kortet :P hoppas de fryser på snart så ni kan släppa hästarna i sina vinter hagar

http://www.myonelife.nu

anaby

11 december 2011 19:59

Jag har smort in mig med min "mirakelsalva" som luktar Jenka;) Den är helt suverän!!! Blir nog "som vanligt" på några dagar till:D

"Unge herr´n" har dragit sig in i det längsta med att panta in burkarna...men nu när han hade gjort det så var han riktig nöjd:) Hi hi!!

Jo, vi hoppas också att snön och -graderna håller i sig så att vi kan släppa dem i större hagar!! Hade varit guld!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards