anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 1 april 2012

Tja, vad ska ma säga egentligen.....vädret känns lite för mycket just nu:S

Av anaby - 1 april 2012 16:22

Jag var inställd på att det skulle snöa idag...men INTE så mycket!!! SUCK!!! Det snöar och snöar och snöar....känns verkligen som om man blivit blåst på det fina vädret vi har haft de senaste veckorna 

Fm spenderades i soffan under min tjocka filt...framför TV....med säsong 5 av Lost. Sedan var jag tvungen att rycka upp mig och ta en prommis ner till stallet och ta hand om T 


På väg ner:



   


Nere i stallet:



Och efter snösanering:



             


Det som känns bra är att snön är lätt så det är inga större problem att skotta bort. Men det kommer såna mängder  Dock tror jag att det kommer att försvinna ganska snabbt om det blir + grader...eller jag hoppas det allafall!!!

Nu ska jag svida om och sedan blir det middag. Ska jobba inatt så jag hoppas att jag tar mig till jobbet utan större problem  De stora vägarna brukar vara plogade framåt kvällen....så det ska nog inte vara några större problem...hoppas jag 

Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!! Glöm inte Ponnyakuten!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby         

 
 
Kerstin

Kerstin

1 april 2012 16:58

Amen visst är det träligt... Man vet, men blir ändå så less....

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

1 april 2012 18:27

Eller hur!! Tala om att bli grundlurad på ett trevligt vårväder:( Jo, man vet man blir ändå less...hoppas verkligen att det smälter bort FORT!!!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Helen

Helen

1 april 2012 18:44

Ja - det är ju 1. April....*L* Skämt åsido men jag kan tänka mig att du är måttligt road....

http://www.softsaddles.info

anaby

2 april 2012 19:22

Jo, ibland undrar man om vädret "tänker till";) Speciellt när det var 1 april;) Hi hi!! Det är ju tur att vi är vana vid snö här uppe...även om vi blir lite less när det är så sent på vårkanten:S

Mvh Anna & Tabasco:9

 
marianne

marianne

2 april 2012 08:52

Men fy vad mycket snö.....här snöade det i går kväll, men bara nå´n cm. Nu kommer jag ihåg varför jag alltid sagt att jag inte flyttar en meter norrut.

Ser att du har lika stövlar som jag :) Jag älskar mina graninge och är lite sur att det inte finns bruna att köpa längre, för skulle nog behöva ett par nya snart.

Jag vet inte vilken sorts tinitus jag har, jag har inte forskat, bara accepterat att jag har det. Evigt susunde i olika volymer, klickande och knäppande och ett pipande ljud, mer eller mindre högt. Smärta i örat (har bara i v, där jag nästan är helt döv) vid höga eller plötsliga ljud, blir trött och irriterad om jag är tvungen att "stå ut" för lång tid. Mej hjälper det att ha radion på låg volym så hör jag inte oljudet lika bra.

http://marresmams.blogg.se

anaby

3 april 2012 17:17

Det har som tur är börjat tina bort nu;) Får bara hoppas att det inte kommer mer snö...

Graninge är superbra när det är blött och geggigt ute:) Jag köpte mina beg på Blocket..knappt använda för 250 kr:) Kolla på Tradera och Blocket så kan du nog göra fynd!!!

När de konstaterade mina problem i nacke och axlar blev det även utredning på min Tinnitus. Förmodligen sitter problemen ihop...så att det är något i min nacke som "orsakar" Tinnitusen. Ingen som vet säkert men....mest troligt. Jag får ont i höger öra först. Förstår att du blir trött och irriterad om du blir tvungen att stå ut med höga eller plötsliga ljud länge...samma här..fast jag får kallsvettningar först och sedan får jag ont i öronen:S För mig funkar det bäst att ta på öronproppar för att "stänga ute" ljudet så att jag bara hör mitt eget;) Huvudsaken att man hittar någonting som fungerar i all bedrövelse:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Nina

Nina

2 april 2012 10:07

Stackars, stackars er däruppe i norr! Även vi har fått lite snö. men den har inte lagt sig som tur är.
Vi här nere klagar istället på att det blåser och har blivit så kallt. Men när jag läser era bloggar från norra Sverige sä skämms jag lite.

http://stallskogalund.blogg.se

anaby

3 april 2012 17:20

Det är ju tur att vi är vana vid ganska mycket snö...men man hade ju önskat att det inte snöade just nu;)

Ingenting att skämmas för!!! Hi hi!! Vi har haft ganska mycket blåst här med men det har gjort gott för snösmältningen:) Som tur är!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Elin

Elin

2 april 2012 11:28

Ja hyffsat less man blev, mend et försvann snabbt. vi har nästan inget kvar nu =)

http://www.northernshowhorses.blogg.se

anaby

2 april 2012 22:34

Kan säga att jag är ganska avis på att ni INTE har någon snö kvar;) Men tids nog har vi också snöfritt här:D Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Linda

Linda

2 april 2012 13:30

Men whaaaat?? Var bor du?? Sådär mkt snö har inte vi fått, oj jag ska då inte klaga ser jag, vi har liksom ingen vinter, det töar ju bort en hel del varje gång det kommit snö, nog för att jag måste ha sulor ändå för att det ska funka vilket Fifa inte har.

Trevligt med ett videoinlägg, du låter verkligen som en snäll och glad människa :)

Sv: Ja skoningen med öppen tå funkar över förväntan och då vill jag lova att Fifa slog ihop REJÄLT med fötterna och nu typ ingenting alls, någon enstaka gång då hon slarvar.

http://www.mittangsull.blogg.se

anaby

3 april 2012 17:32

Japp!! Det känns som Nordpolen;) Men det är det ju inte riktigt...fniss...Jag bor i Umeå.

Jag är glad att T har kvar snösulor och 2 broddar nu när förhoppningsvis "sista snön" kom:)

Tack för komplimangen!! Rodnar lite lätt.

Det låser superbra med öppen tå. T slår ihop ibland..inte alls lika mycket som tidigare:) Ska prata med Hovis nu när vi ska sko i maj. Kan nog bli kalasbra:)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Bonnie

Bonnie

2 april 2012 21:36

Nej usch, det är inget roligt väder ute alls nu:(Det var ju så fint och vårhärligt ju...

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

2 april 2012 22:31

Vi får hoppas på sol och + grader så fortsätter nog det fina vädret...även om det känns trist just nu;)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards