anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 20 september 2012

Ridit i solen och nu väntar möte på jobbet.

Av anaby - 20 september 2012 11:38

Jag har sovit skapligt inatt. Inte lika tungt och bra som igår men helt ok för att orka med att jobba inatt  Gick och hämtade T nere i vindskyddet och släppte in honom i paddocken medans jag åt frukost. Sedan var det bara att gå ut och göra iordning honom för ridtur och iväg i solen  

Vägen hade torkat upp rätt så bra efter regnet igår. Var betydligt halkigare igår när vi var ute och red. Kändes helt ok idag  

Idag blev det "terapi" för "Herr´n" igen  Först rejäl blåst ute...sedan höll pappa på att ta upp potatis med traktor och potatisupptagare precis bredvid vägen där jag rider. T brydde sig inte om ekipaget på väg mot kyrkan  Han hade fullt schå att spana efter grenar och växter efter vägkanten istället  Ja, han är roligt min häst  

Inte många människor ute på vägen idag och det kändes skönt för omväxlingsskull  


 

Nu börjar det märkas att det är höst.....löven börjar ligga på marken  


Travade nedanför kyrkan och uppför backen. Idag blev det ingen tvärnit för växten på sidan utan nu travar han förbi utan att blinka...tittade bara lite  Gillar att han "tittar ordentligt" 1 gång och sedan är det bra så att säga  

Vände och sedan blev det trav hemåt och han kändes kalasfin även där  

Skritt och sedan sista travsträckan och nu såg vi och hörde traktorn och potatisupptagaren igen. Nu blev han lite stirrig men "gjorde det han skulle ändå" helt klart gott betyg då vi INTE har träffat på ekipget förrut  

När vi saktade av till skritt för att skritta hem var jag rejält svettig  Hade T-shirt och softschelljacka på mig...är svårt att klä sig när det blåser mycket men solen ligger på...antigen blir det för kallt eller för varmt  

När vi skulle gå förbi stallet höll de på att plocka ner taket och använde några maskiner som LÄT mycket...det gillade INTE T alls  Gick några steg och stannade.....gick några steg och stannade. Tog en stund att ta sig förbi MEN han vände INTE en enda gång.....backade INTE en enda gång...utan gick framåt och stannade istället. HELT OK OM JAG FÅR SÄGA SJÄLV  Hade förväntat mig en reaktion även om det blev mindre än jag hade trott  

En annan roligt grej som hände idag var när vi skrittade mot kyrkan så kom en kvinna med en STOR barnvagn för 3 barn som var RÖD. T tittade på den med stora ögon när han gick förbi...tar upp rätt så stor plats på vägen. När barnvagnen passerat....stannar han vänder sig om och väntar på sin hästgodis  Som han så klart får...han är så himla smart den här hästen  

T fick mat och magnetbehandling när vi kom hem och jag ska ta mig en dusch och sedan blir det att åka iväg på jobbet på ett 2-timmars möte. Sedan hem och äta middag och vänta tills det blir dags att åka på jobbet igen. Har nu 3 nätter kvar att jobba den här veckan...torsdag, fredag och lördag. Går av på söndagmorgon  Sedan har jag 9-dagars långledighet!! Känns fantastiskt bra om jag ska vara ärlig!!!

Nej, dags att hoppa in i duschen och sedan ta av T magneterna innan jag åker iväg!!
Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards