anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Spikmattetäcke på G imorgon!!!

Av anaby - 29 december 2011 23:11

Imorgon ska jag ta med mig en av spikmattorna och mäta ut vart hur jag ska ta bort kring höfterna för att det ska bli bra. Har 3 spikmattor men kommer bara att behöva 2 av dem till täcket.


 

Så 1 blir kvar som extra spikmatta   Ska även ta med spikmattebältet för att se hur det sitter fram vid bogen och på nacken. Som det ser ut på den är den ganska stor och 2-delad så förmodligen kommer jag bara att behöva 1 halva till ena sidan och kan sedan ta den andra halvan till andra sidan.

 


Här syns lite bättre hur stort det är och att man kan dela på den.


   


Det kan t.o.m vara så att det räcker med 1/4 del av spikmattebältet dvs 1 fyrkant!! Får se imorgon hur stort det blir på T  Ska ta kort imorgon så att man ser lite bättre HUR jag har tänkt göra  Samma sak med nacken...blir endast 1 halva eller 1 fyrkant  jag kommer att behöva använda...och har då 1 eller 2  extra kvar till senare  Måste klura på vilket täcke jag ska använda också!!! Har ju en uppsjö nere i källaren som tur är...men vilket ska jag ta  I-landsproblem så det stänker om det 

Sov gott nu väntar bädden för mig!!
Mvh anaby     

 
 
Jenny

Jenny

30 december 2011 11:50

Oj vilket spännande projekt! Jag har aldrig ens hört talas om spikmattetäcken förut tror jag, men funkar det på folk borde det väl funka på hästar med antar jag.

SV: Han har tydligen ingen skillnad på möss, den huliganen.

Ja, vädret vände ju faktiskt idag som tur är, nu är det strålande sol och vindstilla :) Ska se till att ta vara på det ;)

Igår pratade jag faktiskt med en spekulant, som skulle återkomma efter lite betänketid, så man får ju hoppas att denne fattar tycke för Ganti!

Det finns ju både för och nackdelar med sådana hästar tycker jag, sådana som visar tydligt när det är något de inte är med på, för det gör det ju lättare att läsa av dem i vardagliga situationer, samtidigt som man önskar att de kunde vara lite beskedligare vid andra situationer...

Jamen visst, tur är ju det för det verkar vara många som inte riktigt hittar rätt när de köper häst, tyvärr!

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

30 december 2011 12:04

Själv har jag använt spikmatta i flera år så jag tycker det är jättespännande att designa ett till T;) Hi hi!! Jag har läst på en del på olika hemsidor om spikmattetäcken...så jag tror att det ska gå bra att fixa till ett själv:)

Mus som mus tycker han nog;) Men han lär sig nog allt eftersom:) Blir nog en mycket bra jägare till slut!!

Skönt att ni fick bättre väder idag!! Hoppas att det håller i sig!!!

Åhhh!!! Vad härligt att någon hört av sig om Ganti!! Jag håller tummarna att det blir köp!!!

Precis som du säger så är det både för och nackdelar med hästar som är tydliga. Tidigare upplevde jag det mest var nackdelar med T...men nu när vi känner varandra så bra upplever jag istället att det mest är fördelar:) De ggr han jagar upp sig i nuläget lugnar han ner sig väldigt snabbt..tydligen har jag hittat "rätt knappar" på honom....vilket är ett stort +:)

Kan inte annat än hålla med om att det tyvärr är många som inte är nöjda med sina köp av häst..och inte har hittat rätt!!! Kan också vara så att många helt enkelt INTE riktigt vet vad de är ute efter för typ av häst...då blir det lätt fel i slutändan.

Många människor som inte kan med hästar brukar fråga mig vad en häst kostar? Då brukar jag säga att det beror på vad man är ute efter för typ av häst? Folkvagn eller Porsche?? Men man ska tänka på att INTE köpa en Posche om man INTE kan utnyttja den kapaciteten för då fyller den inte sin funktion utan en Folkvagn hade varit bättre att köpa och mer prisvärd många ggr;)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards