anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 28 juli 2012

Mugg och provat Jacson benskydden ikväll:)

Av anaby - 28 juli 2012 21:00

Har nyss kommit in efter att ha tvätta, smörjt och lindat T:s ben. På kvällen tvättar jag endast i karleden nu och sedan smörjer jag in MYCKET Vegebomsalva....sorbackt på ena benet...det sämre. Det andra får vara utan inatt. Det är INTE sämre än så länge. Men fortfarande är det kvar lite grand....

Jacson benskydden i x-full passar bakbenen jättebra  Fram är jag tveksam att de är för långa efter benet på insidan. Ska skicka iväg ett mail för att höra HUR stor skillnad det är på full och x-full. Är det inte så stor skillnad kommer jag att ta full. Då kommer de att passa bättre på längden. Vill inte att han ska vara irriterad över att de är för långa  

T blev mycket nöjd och glad över den lilla kraftfodergivan och sin "medicin" som han fick när jag var klar Är så otroligt tacksam att han ÄTER upp allting!!!


 


Hmmm!! Ska jag stanna här uppe eller gå ner?? Det är den stora frågan just nu???


 


Nu har jag varit social med matte en stund så jag travar ner till vindskyddet igen  


Jag har varit mycket lat idag....inte gjort många knop alls  Bara kännt mig relativit slö och orkeslös....

Tittat på OS och fälttävlansdressyren. Förundrats hur vissa ens kan vara kvalade och varit glad åt andras otroligt bra dagsform  Imorgon är det 3 svenska kvar!! Jättebra när man har "tider" som man ska passa. Då kan man göra annat under resten av dagen...imorgon måste jag göra lite pyssel både hemma och med T  

L-O är och fiskar i älven med en jobbarkompis. Så jag är hemma och ska se på TV ikväll....tillsammans med 1 vinglas och lite chips & dipp  Känns riktigt härligt!!!

Hundarna är hemma med mig och kommer in från baksidan med jämna mellanrum för att kolla vad jag gör  Katten följde med mig in när jag var klar med T  Det är mysigt med djur  Det bästa är att man aldrig är ensam även om ingen annan i familjen är hemma  

Nu ska jag skicka iväg ett mail om Jacson benskydden och sedan hämta chips & dipp och parkera mig i planläge i soffan tills klockan blir 22.00 och filmen börjar  

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  



 
 
Tania Aalto

Tania Aalto

28 juli 2012 21:52

Ja just det! Jag skulle ju skriva ett (eller flera) inlägg om muggbehandlingar! Det får jag pinsamt nog erkänna att jag har glömt bort! :o Förlåt... Jag får se till att få tummen ur och göra det någon dag! ;)

Svar:
Nej, det är verkligen inte roligt att se sånt på ett OS. Det var ju likadant förra gången, vill jag minnas. Fast i dressyren. Då var det väl någon Ukrainare som inte visste alls vad han höll på med. Den stackars hästen var ju inte ens till hälften utbildad, ryttaren red uselt och dessutom glömde han av programmet. SKANDAL! :@

Ja, vi får hålla tummarna för Ludwig och givetvis även de andra i det svenska laget! :D

Heheh – folk brukar kommentera att min sadelkammare ser ut som en ridsportsbutik! xD Men, det är ju till min pålla och min häst- och ryttarutrustning som alla mina pengar går. Jag hänger inte på stan och fikar och super bort mina pengar eller köper massa dyra märkeskläder eller reser jorden runt (reser inte alls närmare bestämt) utan varje slant jag får över går till min passion! Det går ju ibland på ett ut också eftersom jag både säljer och köper! :)

http://www.stensholmen.tk

anaby

29 juli 2012 13:06

Det är absolut ingen panik för dig att skriva mugginlägget!! Jag vet hur svårt och jobbigt det är att komma ihåg allt:S Det är en av orsakerna till att jag skriver så utförligt nu när det kommit tillbaka 2:a sommaren. Det är lättare för mig att sedan komma ihåg vad som fungerat och inte...då kan jag på en gång "ta bort" vissa behandlingar och istället "gå på" det som funkade...OM det kommer tillbaka ytterligare en gång. Förhoppningen är att jag ska slippa det i framtiden. Men man vet ju aldrig:S

Det är verkligen jättetråkigt med "nybörjar-ekipage" i ett OS :O När det dessutom finns de som är så otroligt mycket bättre men INTE kommer med??? Det måste ju kännas konstigt för en sån ryttare när ingenting funkar och ställa upp en sån stor tävling:( Inte speciellt bra för självförtroendet som man säger så...

Hi hi! Jo, folk säger samma sak om min sadelkammare...att det ser ut som en ridsportbutik;) Men precis som du säger så har vi bägge 2 betalt utrustningen och valt det istället för mycket annat. Nu när jag inte tävlar har jag mer pengar över och kan VERKLIGEN köpa den utrustningen jag VILL ha till mig och min häst:D Förra året gjorde jag några dyra inköp...sadel med diverse tillbehör....träns och lite annat. Sånt som jag räknar med att INTE behöva byta ut under den tiden jag kommer att äga en egen häst och rida:D Jag har inte sålt så mycket på senaste tiden....eller ja förutom 3 sadlar som jag sålde iväg rätt snabbt förra sommaren:D De hade jag nästan glömt bort!! Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards