anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 16 december 2013

Jag har haft en riktigt bra dag idag:D Otroligt härligt!!

Av anaby - 16 december 2013 20:52

Då jag skulle få besök av en gammal vän idag ställde jag väckarklockan för att hinna med det jag skulle innan jag gick ner till stallet för att rida. Hann med allt innan det var dags att gå ner till stallet för att hinna med T!!!

Idag var det faktiskt snö kvar!! Men mest troligt finns det nästan inget kvar imorgon  Det har varit + grader och lite regn...inget bra för snön!!! Suck!!!


 

Så här fint var det när vi red hemifrån idag   

Det blev en hel del trav och den längre rundan idag. T har ju vilat i 2 dagar så då är det bäst att han får röra på sig skapligt första dagen efter vilan  Han kändes väldigt lugn och fin och reglerbar  Faktiskt inte alls väntat men en stor och positiv överaskning  


 

Idag blev det älvutsikt!!! Det är här som T brukar vara spänd och lite stressad men idag kändes han lugn så då passade jag på att ta fram mobilen och föreviga oss i närheten av älven  

Sedan travade vi hemåt och T kändes lika fin på hemvägen. Sista travsträckan blev så där otroligt härlig och WOW-känslan infann sig när jag satte mig ner och jobbade ihop T  OTROLIG KÄNSLA ATT SITTA I SADELN  

Skrittade sedan hemåt och tränade "som vanligt" på halter för rösten och de satt på en gång idag  

Jag behöver nog knappt säga att jag bara älskar min häst...men jag säger det ändå  

T fick mat, magneter och gröngröt och jag fyllde på med 1 hösäck och mockade. Sedan gick jag hem för att umgås med min vän ett tag  Vi har känt varandra sedan 1983 då vi tävlade tillsammans och sedan jobbade vi 3 år på samma jobb. Det är otroligt roligt att kunna hålla kontakten och träffas några ggr per år  Har 3 st äldre vänner som jag håller kontakten med och har känt i över 30 år!!

När hon åkte hem tog jag bilen ner till stallet för att ta av T magneterna och sedan blev det ett besök till Jula där jag köpte skruvöglor till snösläden.


 

Det enda som fattas på den här bilden är brickorna som ska hjälpa till att det blir stadja i och med att det är hål i plasten där vi ska sätta dit öglorna. Ni får se sedan när det är klart!!!

Jag åkte förbi på Willys en sväng och handlade det som var "mest viktigt" för dagen. L-O och jag åker iväg senare i veckan och handlar resten.Sedan var det bara att åka hem!! En kort sväng idag....och ibland är det också skönt att bara vara bort ett kort tag men man har ändå gjort det man ska 



Efter middagen har jag fixat lite fler delar som behövs för att göra iordning snösläden.


 

Lite grovt rep så att det går att dra snösläden utan problem.


 

Och en bit av en vattenslang för att underlätta handtaget där man håller så att det förhoppningsvis går lättare att dra...repet kommer ju allafall INTE att gå in i handen på mig  

Nu har vi fikat lite och nu blir det lite chill framför TV en stund 

Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards