anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 3 november 2011

Vaken och inte gråter;) Nej, så farligt är det inte....

Av anaby - 3 november 2011 15:20

Den här natten gick betydligt bättre att jobba. Fortfarande rejält ont men ändå en halvering mot natten innan   Bara att tacka och ta emot!!! Hade en plan att åka ner direkt efter jobbet och titta på T:s ben  Kan säga att det fanns varken ork eller energi till att fortsätta de 300 metrarna ner till stallet idag 

Jag hann i princip bara lägga mig i sängen så sov jag!!! SKÖNT!!! Har sedan sovit ganska exakt 4 timmar  Kändes rätt ok när jag vaknade...det innebär att jag förhoppningsvis får en "god natts sömn" inatt 

Gjorde iordning för jodopaxomslag och begav mig ner till stallet med bla sulfa-blandningen. Det gick lika bra idag för T att äta upp allt  Han är ju i och för sig van vid jästen varje dag....så ytterligare konstigheter kanske inte avskräcker "Herr´n" så mycket  Jag är jätteglad att han äter sulfan utan problem 

Benet var något bättre idag!! Svullnaden var INTE mer vilket känns som huvudsaken  Skulle kunna tänka mig att det dröjer någon dag till innan man kan se att det börjar vända...

Efter intag av sulfa och bandagering med jodopaxomslag och sanering av "ler-inpackad-mammut"  ...satte jag igång och mocka hage, vindskydd. Sedan var det bara att kratta nedanför stora höhäcken och först ta bort det översta höet och lägga in i vindskyddet ( då passar det att äta upp höet men INTE annars)  och det undre lite blötare tar jag bort .. T tyckte att jag var VÄLDIGT tråkig när jag "bara" jobbar och han INTE får någon uppmärksamhet  Så när jag började fylla på hö blev han väldigt glad  När jag hade fyllt bägge höhäckarna ringde jag L-O som då kom ner med en ny höbal med traktorn   Som vi hjäptes åt att rulla in sista biten. Otroligt smidigt att använda traktorn att få in balen annars skulle man får jobba ihjäl som för att få balen på plats  


 

Kort från i somras på höbalarna när vi hade lastat och skulle ta hem några st. I år fick jag grön plast på balarna!!! De sägs att det ska hålla fåglarna borta bättre än den vita plasten....vi får väl se  



Kommer dock inte att öppna den förrän vi kommer hem från stugan på söndag em... men det känns bra att den redan finns på plats så slipper vi "börja med det" när vi just kommit hem på söndag  ...det gäller att tänka till ibland  Och sist men inte minst blev det påfyllning av vatten i Termobaren...denna underbara uppfinning   Någon ork till att skritta en tur idag fanns inte....även om viljan finns så känner jag att jag tyvärr måste prioritera annat med den "lilla" energin jag har kvar idag  Både jag och T får helt enkelt ta "nya friska tag" under nästa vecka istället 

DET SER JAG FRAMEMOT!!! 

Tog sedan mitt pick och pack och gick hem. Och tog undan några smågrejer som hör till rabatten som stog ute fortfarande och rensade bort lite i fastun. Jag hämtade bla några blomkrukor till mina ljung som jag köpte för ett tag sedan. Så nu ser det riktigt fint ut med några blommor i fönstren  

Nu har jag landat hemma och funderar på middag  Ska ner igen till T efter middagen och ta bort jodopaxomslaget och natta honom. Sedan är han klar!! Håller sedan tummarna att benet ser bättre ut imorgon!!!

Kvällen blir ganska lugn...vi ska packa inför stugvistelsen...ta en dusch och sedan är det  lite annat som behöver fixas här hemma.....

Känns rätt ok just nu med kroppen..jag kan då allafall gå "upprätt" utan att det känns som om jag har en kniv i magen. Det är en STOR förändring motför tidigare i veckan!!! 

Nej, gott folk!!! Dags att göra middag så att kroppen orkar med några timmar till innan "John Blund" kommer på besök förhoppningsvis senare ikväll

Ha en fortsatt jättebra torsdag em och kväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards