anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

Bra dag idag med:)

Av anaby - 27 oktober 2011 17:21

Tog mig ner till stallet INNAN det började regna!! Tack för det!! Hi hi!!

Jag provade att ta några kort för att se hur det blev...och det blev nog ganska ok tycker jag 

Här kommer dagens skörd!!


 


Tabascos 1:a utan dörr...eller "villa-viller-kulla" som jag gärna kallar det  



Termobaren med "blomlådan" som är fastskruvad i vindskyddet så att T inte ska kunna kasta runt med den  


 


Elkabeln väl gömd bakom träskivorna som är fastskruvade  Så att han INTE kommer åt dem heller!!


   


Här ser man plankan som jag la under igår för att "rikta upp" Termobaren!! Det blev helt ok  



Inne i vindskyddet. Till vänster "hö-bar" ....


 


Till höger "chill & sovhörn"   




   


Hörnet syns lite bättre här!!



Jag provade att ta en panorma bild till på vinterhagen. Här syns ungefär halva hagen. Lite konstig bild men man ser på ett ungefär hur det ser ut  



   


Här är grindöppningen mellan sommar & vinterhagen som för tillfället är stängd.


 


Stolpen till vänster är upphägning för grindstolpen när hagarna är sammanslagna  



Hemgjorda gångjärn på stora haggrinden  


   


Ett stycke "ler-inpackad-mammut"   Dock ser jag det positivt att han rullar sig för det borde innebära att han trivs i sin hage  







Ser inte så farligt ut!! Han brukar se VÄRRE ut!!!


   


När det har torkat går det riktigt bra att borsta bort med Magic Brush  Som tur är!! Hi hi!!


När stallet var klart gick jag hem för att städa i källaren!! Har hunnit halvvägs  och ska fortsätta efter middagen. 


Den här synen mötte mig när jag tittade ut genom fönstret imorse!!!


 

Kortet är tagit genom fönstret. Det sitter en himla massa fåglar på taket på pappas maskinhall!!!

Har ingen aning om vad det är för fåglar och VARFÖR de sitter där  Men många är det!!

Nu är det dags att fixa middagen!!

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Nina

Nina

28 januari 2012 20:39

Vilka bra bilder!
Nu vet jag ju precis hur Tabasco bor :)

http://stallskogalund.blogg.se

anaby

28 januari 2012 22:14

Han har sin "etta utan dörr" som han älskar:) Jag måste säga att han utnyttjar sitt vindskydd till fullo. Står verkligen där inne mycket;) Men han har både vatten, krubba, hö och sovplats inom räckhåll:D Är otroligt glad att vi byggde vindskyddet...som är på 35 kvm meter!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards