anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Veterinärsamtal, T och Apoteket:)

Av anaby - 24 oktober 2011 09:47

Jag packade bilen med diverse grejer och åkte ner till stallet strax före 08.00 för att kolla HUR "sår-benet" såg ut?? När jag kom ner såg det ut som igår...vilket kändes väldigt bra   Dock finns ju en oro att det ändå ska bli inflammerat  pga leran som finns i hagen...Så jag ringde min veterinär och fick penicillinsalva utskrivet 

Har sedan lagt ett jodopaxomslag (det sista) så att såret är helt rent när jag börja behandla med penicillinsalvan senare idag. Lindade bakbenet med magneten. Tvättade muggen REJÄLT idag...T var INTE glad på mig  Men det känns som om jag fick bort MYCKET av krustorna nu!!! ÄNTLIGEN!!! Har smörjt med salicylsyrevaselin för att förhoppningsvis får bort de sista krustorna senare idag 

När jag ändå var nere i stallet passade jag på att mocka, fylla på med 2 torvmixsäckar inne i vindskyddet, byta vatten och packa 5 stora sopsäckar med hö så att det finns klart till nästa "påfylling" om några dagar  Tycker om att det finns klart hö när jag ska fylla på så att jag inte ska stå och packa dem samma dag 

Packade sedan ur bilen....tog nämligen med "blomlådan" och de stora 25 liters vattendunkarna. Hade tänkt sätta igång Termobaren senare ikväll  Är så pass kallt ute nattetid att nu känns det som om det är dags!!

Nu har jag landat hemma och ska bara äta lite frukost och sedan bege mig till Apoteket. Sedan blir det stallet igen  

Ska ta med mig skottkärran ner så jag ska packa iordning några IKEA-kassar med utrustning och ställa i skottkärran...då behöver jag inte bilen den här gången  

Det blir en skrittur till kyrkan med T och sedan har jag tänkt "rulla in" eller plocka ner... elbandet till sommarhagen. L-O har byggt en väldigt bra "medhjälpare" som man rullar in tråden med på stora "trådrullar". Vilken skillnad det gör!!! Helt underbart att det går så lätt när man ska både rulla ut och ta in elbandet. När jag rullar ut elbandet MÅSTE man vara 2 men när jag rullar in det för vintern går det bra att vara ensam  Det gäller att vara lite påhittig  

Planen är sedan att skruva fast de sista isolatorerna till NYA vinterhagen imorgon och sätta upp det breda elbandet. Sedan är bägge hagarna klara fast på olika sätt  

Nej, nu ska jag äta lite och sedan åka iväg till Apoteket så att jag kommer hem och kan rida!!!

Ha en fortsatt jättebra dag!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards