anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 8 december 2011

Ridit, hämta mer med...och shoppa lite idag:)

Av anaby - 8 december 2011 12:17

Det var tungt att stiga upp när väckarklockan ringde...ändå ringde den inte förrän 08.30   Men som "nattskata" är man gärna uppe länge på kvällen/natten  ....och vill gärna sova lite längre än vanligt folk på morgonen 

Tog mig allafall till slut upp ur sängen....och åkte ner till stallet. Tog av T benlindorna och började med att tvätta med Hexocil...då det fortfarande fanns krustor kvar på benet. Även frambenet hade det tillkommit krustor på  Suck!!! Men får jag bara bort dessa krustor kan nog salvan börja verka!!!!

Tvättade ordentligt, sköljde, torkade och smorde sedan in med Helosansalva som fick verka och mjuka upp medans jag red. Vi begav oss ut på en ridtur och det gick riktigt bra även idag  Han ligger på lite i början i handen både i skritt och trav..men lossnar allt eftersom. Blev 3 korta travsträckor "som vanligt" även idag. Funkar bra...för då är han något så när stimulerad och nöjd på vägen hem 

Hemma i stallet igen tvättade jag muggbenet och frambenet....IGEN!!! Lossnade en hel del krustor nu!!! T måste ha tyckt att det var ganska skönt för han stog helt stilla när jag tvättade och dolade på  La sedan "sprit-omslag" på muggbenet och frambenet. Smorde med medicinen på det andra bakbenet...är så himla lite där tack och lov...ca 1 cm x 1 cm   På det andra bakbenet är det 10 cm x 10 cm i omkrets  Dock har krustorna försvunnit på ca 2/3 delar nu så det går åt rätt håll tycker jag  Kommer att ha honom lindad på natten på det benet då det är lite känsligt pga "krustborttagning" och en aning rosa...Det ska smörjas med salvan under kvällen och lindas  

Gav det sista av Metacamen och sedan fick T gå ut och äta sin lunch. Det uppskattades av "Herr´n" kan jag säga 

Jag städada upp efter mig inne i  stallet, mockade boxen och passade på att ta hem en hel del utrustning för smörjning och tvättning. Bytte till det röda schabraket på G4:an....det blev väldigt fint  Red dock med T6:an idag så därför blev det inga bilder idag...men ev. under helgen istället  Ska höra om Henrik kan fota oss på lördag           Hem och sätta igång en tvättmaskin med "dagens och gårdagens skörd" av benlindor, paddar och handdukar...Vad skulle man göra om man inte hade tvättmaskin??? Vill inte ens tänka tanken 

Ha en tvättmaskin till med hästkläder som ska tvättas innan familjens kläder ska sättas igång 

Nu ska jag ta mig en dusch och sedan åka iväg och hämta ut mer salva/medicin till T och köpa färg på Biltema till stigbyglarna som ska lackas ikväll.

Sedan hem och vänta på att mamma blir klar och sedan iväg igen och shoppa med henne en sväng!!!

Nej, bäst att jag lägger på en rem så att jag är klar med allt när hon ringer!!

Opppss!! Måste komma ihåg att äta frukost innan jag åker iväg  eller frunch kanske det heter vid den här tiden  Jag har så lätt att glömma bort att äta frukost när jag har för mycket att göra...prioriterar helt enkelt bort det utan att tänka mig för     

Ha en jättebra fortsatt torsdag!!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 
 
Karja

Karja

8 december 2011 17:25

han tycker de e gött å få röra på sig mer nu elle? hoppas å håller tummarna för att de sista försvinner innan jul =)

http://www.myonelife.nu

anaby

8 december 2011 20:03

Han tycker det är väldigt trevligt att få trava lite!! Vill nog gärna trava mer...men det är så hårt underlag än. Bättre med lite än ingenting tycker jag;)

Förhoppningsvis gör den här salvan susen!! Ser bra ut de få dagar jag har smörjt hittills:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards