anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 3 november 2012

Av anaby - 3 november 2012 13:41

Vi hade en jättetrevlig kväll tillsammans med svärmor och svärfar igår kväll Senare under kvällen kom "Mamma Mu" förbi på besök. Just som vi skulle gå och lägga oss ringde min mobil ca 01.00 Henrik hade lovat att ringa när han kom hem och var på väg och lägga sig. Såg att det var ett okänt nr men tänkte att det nog var någon kompis mobil.

När jag svarar är det en av våra grannar som är ute med hunden på sista prommisen och ser att en yngre man med ryggsäck smyger runt pappas företag. De har iakttagit honom en stund och inser att han är på väg att göra en stöld av något slag. Han verkar också "pårverkade" av någonting....alkohol eller starkare grejer  Hon funderar på om vi är hemma vilket vi inte är...suck!! L-O ringer och väcker upp pappa som går ut och sedan ringer i Polisen som har en bil i närheten och är på väg!! Ringer tillbaka till pappa för att säga att de INTE ska gå fram till personen i fråga och att Polisen är på väg. Ringer även yngsta sonen som inte är hemma och säger att han INTE får gå hem förrän jag vet hur det blir med "tjuven"!! Sedan är det bara att vänta.....

Ringer upp pappa en dryg halvimme senare då sitter "tjuven" i Polisbilen fängslad och klar så att säga. Sedan fick pappa går runt och kolla så att det inte var någonting borta eller någon typ av skadegörelse. Det visade sig att "tjuven" hade med sig en kofot, bräckjärn och en yxa i ryggsäcken  Usch säger jag bara!!

Ringde sonen och sa att nu var det fritt fram och gå hem. Han valde dock att sova hos en kompis istället. Ringde andra sonen för att säga att han skulle se till att låsa dörren och vara lite uppmärksam när han kom hem. En kompis skulle sova över hos honom inatt så det kändes otroligt skönt att de var 2 st hemma  

Det kändes otroligt jobbigt att INTE vara hemma en sån här gång  TUR ATT MAMMA OCH PAPPA BOR I HUSET BREDVID  Vi ringde även upp grannen FÖR ATT TACKA FÖR GOD GRANNSAMVERKAN  Vi har haft en otrolig tur i vårt kvarter och varit förskonad från mycket då vi bor ganska nära varandra och brukar kolla runt när folk är borta. Dock finns det ju ändå folk som kommer att prova stjäla....tyvärr....

Kan säga att jag har INTE sovit gott inatt....det känns som om jag har varit vaken mer än jag har sovit...av förståerliga skäl  Den här gången gick det ju bra men man får sig en tankeställare kan jag säga!!! Man är ALDRIG SÄKER vart man än bor....

Har nu vaknat till liv och hunnit med att måla naglarna....ska "av-pälsa" mina festkläder som jag ska ha på mig ikväll....då det är vita Atlas strån på ALLA svarta kläder som vi äger hemma  Så fort man tar i den hunden ser man ut som om man har "kamelhårs-tröja" eller "byxor"  Är ju skönt att vara pälsfri när man ska bort i allafall  Sedan blir det att hoppa in i duschen och göra sig iordning inför ikväll.

Em blir lugn här i stugan....vi ska äta lite så att vi inte svälter ihjäl när vi ska äta middag kl.19.00 ikväll  

Ska ringa barnen lite senare under em och prata med dem om hur vi ska lösa vissa saker...."tjuven" släpps nämligen ut under dagen....han skulle få sova ruset av sig inatt. Vill INTE att någon av dem ska behöva träffa på honom i onödan. Man vet ju tyvärr INTE om han kommer tillbaka eller om han blev avskräckt....jag hoppas på det senare men säker kan man ju aldrig vara  

Det kommer att kännas bättre när vi kommer hem på söndag!! Då är även hundarna hemma igen och kan hålla vakt igen  

Nej, nu är det dags att göra lite nytta så att allt är klart tills vi ska åka iväg!!!
Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards