anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 22 november 2012

Av anaby - 22 november 2012 20:27

Idag gjorde Fredrik teoriprovet på körkortet och gick godkänt  

Han har uppkörning på måndag!!!!

Nu är det bara att hålla tummarna!!!!

Mvh anaby  

Av anaby - 22 november 2012 17:23

Jag piggnade till vid kl.10.10 Hade bestämt med svärmor och svärfar att det skulle komma och hälsa på kl.11.00...jag hann med att äta frukost innan de kom   Vi hade en trevlig prat & fikastund  innan det blev dags för dem att åka och shoppa och mig att gå ner till T.

Kan säga att det är INTE roligt väder eller underlag nu  Väldigt blött på vägen...påminner om sjöbotten  Det blev ingen ridning idag då underlaget INTE funkar med T. Han snubblar mycket när det är geggigt och blött och idag var det extremt dåligt  Usch!! Hoppas verkligen att det är ok på söndag så att jag kan rida honom en sväng på em innan middagen!!!!

T fick mat och medans han åt passade jag på att ta på magnetpaddarna bak. Sedan blev det mockning....påfyllning av vatten och fix med höet. Gick ganska snabbt idag så vi tog en "mysstund"   innan jag gick hem.

Jag skulle på en liten shoppingtur idag  Granngården har haft en kupong/kort som man har stämplat i för varje 250 kr man handlar för. När kupongen/kortet är fullt får man 250 kr att handla för  Sedan fick jag en rabattscheck hemskickad på 100 kr!! Så sammanlagt hade jag 350 kr att handla för idag  Inte illa!!

Det blev 3 spånsäckar och 1 torvsäck och för det betalade jag 6 kr idag  Härligt när det är "billigt" någon gång när man handlar till hästen  

Sedan vidare till Biltema!!! Tjooohhoo!! Idag fick jag tag på "plastprimer" och "lacksprey"   Nu blir det att börja slipa och sandpappra mina plaststigbyglar med tåskydd...så att jag kan lätta på "plastprimer"...."fälgfärg" och slutligen "lackspreyen"....sedan vore det väl ändå själva den OM det flagnade bort....då kommer jag nog att bli tokig tror jag  Eller om jag redan är det....man vet aldrig  

Vidare till Rusta och där hittade jag reflexvästar billigt. Har tänkt "bygga på" mitt reflextäcke fram vid bogen med hjälp av kardborre och sy ihop reflexvästar så att det blir ett större stycke. Kände att det kändes onödigt att köpa ett helt nytt reflextäcke "bara" för att jag ville ha mer reflexer fram vid bogen. Ska klura lite och prova det befintliga reflextäcke för att se HUR stor bit jag behöver fram vid bogen. Mer om det under nästa vecka!!

Sedan åkte jag hemåt!!

Stannade först hemma för att lämna torvmixen i garaget. Den måste stå inomhus då den fryser ihop annars  Vidare ner till stallet och lämna av de 3 spånbalarna. Nu borde jag klara mig med spån/torvmix i ca 2 månader  

Tog av T magnetpaddarna och lindade med fleecelindorna. Kan säga att idag var den där utfyllnaden som T har haft  i hasen sedan han svullnade upp i benet i somras i princip borta på höger bak!!! Upplever att den utfyllnaden förmodligen hör ihop med svullnaden han fick den här gången i samma ben. DET KÄNNS JÄTTESKÖNT ATT DET ÄR BÄTTRE NU   Magneterna har gjort STOR verkan   kommer dock att fortsätta med dem veckan ut. Nästa vecka kommer min vet. för då ska T vaccineras och tänderna ska raspas. Då ska han få titta på bakbenet i samma veva  

Landade hemma och hann dola på lite i köket innan äldsta sonen kom ner för att höra NÄR middagen var?? Han skulle jobba ikväll så det var bara att sätta igång med middagen direkt!!!

Nu ska jag bara packa maten till jobbet och byta kläder så är jag klar för att åka till jobbet senare ikväll!!

Har nu 3 nätter kvar att jobba i veckan. Det känns helt ok!!! När man är inställd på att jobba blir det så otroligt mycket lättare. Dock längtar jag tills på söndagmorgon när jag "går av" och får vara långledig  

Även om jag trivs otroligt bra på jobbet....så trivs jag även att vara ledig   

Nej, dags att fixa så att allt är klart tills det är dags att åka iväg!!
Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards