anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 13 november 2012

Av anaby - 13 november 2012 16:09

Inatt har jag inte sovit något vidare  Blev uppväckt av min kära man flera ggr inatt när han snarkade...så till slut gick det inte att somna om....var bara att gå och lägga sig i soffan och se på TV. Lyckades till slut somna om så att jag har tillräckligt med sömn för att jobba inatt  

Det blev en lugn dag för att samla energi till nattens jobb....så jag såg på några avsnitt av Dallas innan jag gick ner för att rida. Idag var det SOL ute igen...men hårt i marken.....bättre än igår när det "nästan" var sankmark pga allt regn  

Tog med mig all gul utrustning som jag tvättat upp under helgen och gjorde iordning T.

I samband med borstning och visitering av benen.... frambenen ser förövrigt väldigt fina ut nu!! Bägge 2 är helt normala..ingen svullnad alls....känns fantastiskt bra  Dock var han lite svullen i ena bakbenen och lite mer i det andra...det "värre" fd. muggbenet   Är väldigt säker på att det beror på att han inte har rört på sig så mycket under helgen när det har regnat. Kan nämligen INTE hitta något sår eller annat som kan orsaka svullnaden!!!!

Tänkte trava idag för att se OM svullnaden ger med sig eller blir värre!!! SUCK!!!

När jag bara hade tränset kvar ringde mobilen. Tänkte att det inte skulle vara några problem att prata i mobilen en stund.....men T han är ju som han är  Han tuggade på stigbyglarna (hade sadeln på sig) och stog och "hoppade & stegrade" som en boll När jag pratat klart stog han som ett ljus tills jag var klart med det sista  Tja, han är roligt min häst  Han har inga problem att försöka tala om VAD han vill  

Tidigare på dagen hade en lastbil + släp åkt på vägen fram och tillbaka...först verkade de ha fixat till den ojämna vägen med någon väghyvel ....och sedan blev det påfyllning av grus på vägen  

Lastbilen hade just passerat när jag började göra iordning T och den hade inte kommit tillbaka när jag var klar för ridturen. Fick chansa på att jag INTE skulle möta den innan jag hann i på "kyrkansväg" där de INTE fyller på med grus!!!! Pust!!! Inga problem!! Det fanns ingen lastbil i sikte när jag började trava...kusten var så att säga klar  

Idag var T MYCKET PIGG!!! Har ju vilat i 3 dagar så jag kan ju inte säga att jag är direkt förvånad  Kändes ungefär som att sitta på en "bomb"  Travade till kyrkan och han hoppade och stutsade för allt kändes det som....luriga & busiga häst  Kände inget konstigt i rörelsemönstret trots de något svullna bakbenen. 

Skrittade lite och travade sedan för att lugna ner honom....vände och skrittade en kort bit och då blev han rätt galen och skulle iväg. Dock fick han vänta tills han lugnat ner sig med att trava....det gick jättebra men han var en aning spänd...gick och spanade efter traktorer och bilar från kyrkan  Det känns otroligt skönt en sån här gång att han lyssnar så otroligt bra på mig  Kändes dock mer som om jag "rastade häst" än red på en häst idag  

Skrittade sista biten innan vi travade en sista sträcka. Och vad ser jag då när jag tittar bort mot växthusen....japp!!! Lastbilen med grus efter vägen...men suck...dock på väg bort från oss!!! Travade den sträckan jag hade tänkt...och fortsatte sedan och trava till röda huset ca 100 meter till...tittade under tiden upp mot växthusen för att se OM lastbilen var på väg tillbaka?? Nej, ingen lastbil!!! Saktade av till skritt och skrittade hemåt. Om den skulle komma på sista träckan går det bra att gå in på en av åkrarna  Men vi slapp träffa på lastbilen idag!!

Ibland ska man ha tur!!! Hi hi!!

Ska också tillägga att T snubblade endast 2 ggr idag....är första gången han är riden med 4 broddar nu under hösten. Efter de 2 snubblingarna kändes han jättefin  Han har även ett "lagom" tempo i sin skritt idag....har börjat skritta på betydligt bättre senast månaden och fått mer energi 

Väl hemma igen blev det lite "skräckblandad-förtjusning" när jag tog av benskydden bak för att kolla bakbenen!!! Kan nog andas ut för benen såg bättre ut efter ridturen  

Då frambenen ser så bra ut nu tog jag på benmagneter på dem och lindade magnetpaddarna på bakbenen istället.

När alla magneter var på...började jag att fylla på höhäckarna. 4 st hösäckar i den stora och 1 i den lilla. T gick direkt och ställde sig för att äta ur den stora...favoritstället  

Sedan blev det mockning och att fylla på vatten i Termobaren. Passade på att byta ut allt då vattnet nästan var helt slut. Sedan gick jag hem och lämnade T med magnerna på. Tänkte att han skulle få ha på sig dem i 2 timmar idag istället för 1 timme.

Håller på med middagen så tanken är att jag ska ta bilen ner och ta av magneterna när L-O kommer från jobbet så hinner jag göra klart middagen ändå  Han ska ändå gå på en prommis med hundarna!!!

Sedan blir det jobb inatt!!! Eller jag jobbar tisdag och onsdag natt!! Nu är mina 14 dagar av ledighet slut!!!

Det känns otroligt skönt att ha kunnat vara ledig så länge och samlat/laddat batterierna!! Känner mig piggare än jag gjorde innan ledigheten. Hoppas nu bara att det håller i sig!!!

Nej, gott folk!! Nu ska jag fortsätta med middagsförberedelserna!!
Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards