anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 4 november 2012

Av anaby - 4 november 2012 21:55

Kvällen igår på lördag blev intressant.....efter vi hade ätit resterna av förrätten från igår skulle jag ta mig en dusch.

So far so good!!!

Kliver in i duschen och vrider på kranen....och INGET vatten kommer??? Provar igen....vrider på kranen....MEN INGET VATTEN KOMMER?? WHATA????

Ropar på L-O att vattnet inte funkar!! När han kliver ner i källaren är det fullt med vatten...ca 40 cm....MEN SKIT också  Förmodligen något stopp i vattenledningen!!
 När han ställde upp vattenpumpen som den kom ovanför vattenytan funkade vattenkranarna igen  TACK OCH LOV!!!

Ringde till "Mamma Mu" som hade ett rensband vi skulle få låna!!! TACK OCH BOCK FÖR DET  

Kl.18.30 åkte vi till Älgfesten för att umgås med kompisar under kvällen. Det var jättetrevlig och "älgköttsoppan" var sagolikt god  

Vid midnatt åkte vi hem. Eller vi skjutsade hem "Mamma Mu" först och passade på att hämta rensbandet i samma veva så att det bara var att sätta igång och försöka få bort "stoppet" i vattenledningen imorgon.

Vi såg på TV en stund innan vi hoppade i säng och jag sov verkligen som en stock inatt  

Efter en rejäl sovmorgon blev det dags för frukost och reprisen på "Så mycket bättre" från igår. Måste säga att jag gillar skarpt Magnus Ugglas tolkning och Darin så klart  MYCKET BRA!!

L-O fick ordning på "stoppet" i vattenledningen MEN vattnet sjönk INTE undan ändå  SUCK!!! Har pratat med svärfar och han ska åka ut någon dag i veckan och ta med en pump för att pumpa ut vattnet där nere...känns INTE så bra om allt vatten fryser till is där nere om det inte rinner undan inom några dagar Håller nu tummarna att det ordnar sig med den sk. översvämningen!!!

När "Så mycket bättre" var klart satte jag igång och plocka undan sängkläder och handdukar som ska hem för att tvättas....kuddar, täcken och madrasserna förpassades in i garderoberna. Allt som KAN frysa...dvs "flytande vätska" packade vi hem. Gick igenom skafferiet för att ta hem sånt som ska hem. Blev ganska mycket  

L-O började tömma vattenledningarna för att kunna hälla på glykol så att ledningarna och toan inte fryser sönder. Det tog 2,5 timmar innan vi hade fixat klart allt. Men sedan var det gjort  

Åkte förbi och lämnade rensbandet och sedan iväg till svärmor och svärfar för att äta middag  

Sedan vidare hemåt!! Packade upp lite snabbt innan jag gick ner till stallet och L-O gick på prommis med hundarna. T fick syn på mig och pannlampan direkt jag kom in i hagen  Han är härlig!!!

Fick sitt kraftfoder på en gång så att jag kunde fixa med det andra i lugn och ro. Först hämtade jag vatten sedan blev det mockning av hage.......min härliga häst hade bajsat bredvid den befintliga högen så det gick fort att mocka och i vindskyddet låg allt i samma hörn  Jag mockade i torsdags innan jag åkte till stugan och sedan har pappa inte mockat eller jag sa att han INTE behövde det medans jag var borta. Det känns inte som om det behövs de få ggr det blir.... och jag kan säga att även om T är otroligt duktig på att bajsa på samma ställe så blir det MYCKET bajs på bara någon dag extra. En sån här gång känns det extra bra att jag i vanliga fall ALLTID mockar varje dag  Det är endast de få ggr vi åker bort som det inte mockas dagligen...det känns helt ok de få ggr det blir så  Det blir ju jag som får ta tag i det när jag kommer hem  

Borstade av T med MB då han var rätt så lerig  När jag hade gått in med allt som skulle in i stallet och funderade på OM jag hade glömt någoting?? Upptäckte jag att T började gräva i marken...blev lite irriterad och tog pannlampan för att lysa och upptäckte då att han "sparkade boll"  Så klart att han ville att vi skulle göra någonting trots att det var mörkt!! Hi hi!!

Imorgon blir det en ridtur kan jag säga!!! Kommer att vara VÄLBEHÖVLIGT  

Gick sedan hem och har chillat framför TV och ska hoppa i bädden på en stund!!!

Imorgon är en ny dag  

Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards