anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 23 november 2012

Av anaby - 23 november 2012 23:45

Snart är det december!! Himmel vad fort det går!!! Och ingen snö  


  • Rida T 2-3 ggr - CHECK 19/11, VILA, 21/11, VILA, VILA, VILA, VILA
  • Jobbar måndagnatt, tisdagnatt och torsdagnatt, fredagnatt och lördagnatt
  • Magnetbehandling bak - CHECK 19/11 bägge: 1,5 tim, 20/11 bägge: 2 timmar, 21/11-1,5 timmar, 22/11-3 timmar, 23/11 - 1 timme, 24/11- 3 timmar. 25/11 - 4 timmar. LINDAD NATTETID
  • Fylla på vatten i Termobaren - CHECK 19/11-2 dunkar, 20/11-1 hink, 21/11-2 dunkar, 22/11-1 hink, 23/11-1 hink, 24/11- 2 dunkar, 25/11 - 1 hink
  • Spån/torvmix in till vindskyddet - CHECK 19/11-1 torvmixbal, 23/11- 1 spånsäck
  • Foder och strö inköp - CHECK-Öppnat lusernsäcken 22/11, 22/11 KÖPT 3 spånsäckar och 1 torvmixsäck.
  • Fylla på höhäckar - CHECK 19/11- 4 + 1 hösäck i bägge, 23/11 PÅBÖRJAT HÖBAL NR 3 IDAG: 4+1 hösäckar & krattat och tagit bort gammalt lerigt hö nedanför stora höhäcken.
  • Fylla på hösäckar -
  • Rensa ur garderober -
  • Städa -CHECK 22/11
  • Storhandla mat - CHECK 21/11
  • Tvätta - CHECK 19/11, 20/11, 23/11
  • Kolla på transporten VAD som behöver bytas ut och VAD som kan åtgärdas själv -
  • Sätta upp medicinskåpet i skrubben -
  • Pyssla och fixa med sånt som jag inte hunnit med som gäller T bla spikmattetäcke, spikmattenackband, reflexhuva, göra pannband!!!
  • Se vad MER som ska säljas och lägga ut på bloggen.
  • UMGÅS MED NÄRA OCH KÄRA UNDER LÅNGLEDIGHETEN   CHECK ALLA DAGAR  

Den här veckan kommer jag inte att skriva när jag mockar i vindskyddet och hagen då det görs dagligen.

Mvh anaby 

Av anaby - 23 november 2012 17:29

Har haft en riktigt bra natt på jobbet igen   Det känns som om det är helt omöjligt att inte få en bra jobbarnatt på mitt jobb  Alla Brukare var nöjda och glada och sov gott....då kan man inte begära så mycket mer. Det gick bra att städa....fixa och dola på under natten. HÄRLIGT!!!

Nu är det mörkt på morgonen...usch!! Landade hemma och somnade ganska omgående och sov som en sten. Har sovit riktigt bra idag  Det känns skönt när man har 2 nätter kvar att jobba!!

Gick sedan ner till T för att fixa undan allt kring honom innan det blev bäcksvart ute  


Från början när jag hade nybyggt vindskyddet hade jag en sladdlampa som jag alltid tog med mig ut till vindskyddet för att kunna se någonting när jag mockade. Blev väldigt jobbigt när det blev snö och vinter att dra med sig denna sladdlampa och greja med den hela tiden  Därför pratade jag med "min elektriker" under sommaren för att höra OM det gick att dra in el till vindskyddet ?? Vi skulle ändå dra el till motorvärmarstolpen (som Termobaren är kopplad till) bredvid hagen under hösten. Det skulle gå hur bra som helst att dra en lampa till vindskyddet och en strömbrytare till den på utsidan av vindskyddet. HÄRLIGT!!! Ångrar INTE en sekund att jag gjorde det!!! Det har underlättat hur mycket som helst för mig när jag ska jobba i vindskyddet  


 


Här kommer en suddig och dålig bild på vindskyddet MEN ni ser lampan och hur bra den lyser upp inne i vindskyddet Det är superbra när man är där på em och kväll för att mocka och pyssla med T  




Själva lampan en boxlampa sitter på insidan och innanför på vindskyddet.


Det verkar inte ha regnat idag...tack och lov!!! Men det är fortfarande rejält blött    Jag bestämde mig för att fylla på höhäckarna då det såg skapligt ut runt stora höhäcken.

 Det blev 4 hösäckar i den stora och 1 i den lilla. Idag blev det första dagen jag använde hö från höbal nr 3.

Eftersom det är geggigt och eländigt i marken fortfarande så passade jag på att städa nedanför stora höhäcken. T hade varit duktig och ätit upp det mesta men det låg lite hö i leran och jag förstår att han INTE var sugen att äta upp det. Lika bra att ta bort det på en gång så att jag håller rent och snyggt runt höhäcken  

Mockade och la in 1 spånsäck inne i vindskyddet. Fyllde på vatten och sedan var jag klar!!! Tog en stund i stallet idag när jag både fyllde på hö och sanerade vid stora höhäcken. Tror att det blev magnetbehandling i ungefär 1 timme idag. Lindade sedan med fleecelindor.

Det blev en liten mysstund innan jag gick hem  

Är så skönt att göra bort T ganska omgående när jag vaknar på em i samband med nattjobb...ju mörkare det är desto tröttare blir man  

Började med middagen ganska omgående när jag kom hem. Så nu har vi hunnit med att äta middag och jag har bytt om till jobbarkläder och packat maten som jag ska ha med mig. Skönt när man kan göra sånt i lugn och ro  

Nu är det "bara" 2 nätter kvar att jobba!! Jag har så underbara Brukare på jobbet  

Nu ska jag chilla framför TV och ta det lugnt tills det blir dags att åka till jobbet!!
Ha en fortsatt jättebra fredagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 23 november 2012 16:12

Jag har i ett tag nu varit ute efter en stocksadel eller en westernsadel. Känner att jag gärna vill ha ett kompliment till min bomlösa dressyrsadel....men en sadel som man sitter lite säkrare i när T börjar "rodeoa" och hålla på   Problemet är bara att de är så otroligt TUNGA för min kropp   Kan säga att det är INGEN fördel att ha ont i nacke & axlar och ha en häst på 170 cm + hög  Det blir ganska högt att lyfta en tung sadel  

Sadlarna väger ju ungefär lika mycket.....suck!!

Har bara tittat runt lite och konstaterat att det inte kommer funka för mig  MEN idag när jag vaknade på em och gick in på FB hade Naturhästen ett kanonerbjudande på EN BOMLÖS WESTERNSADEL I LÄDER!!! Det var halva priset pga skönthetsfel      Den var dessutom BRUN!!! Jag som är en äkta "brun-o-man" jublade en hel del   

Efter lite funderande insåg jag att OM jag ska köpa mig en bomlös westernsadel var det nog dags att slå till...för något bättre pris än det här blir det nog inte på en helt ny produkt!!

Så nu är den beställd  Det blev en julklapp till mig själv...eller till mig & T kan man ju säga    Man kunde dessutom välja att betala i februari istället för nu!!! Då hinner jag spara lite pengar tills fakturan kommer  ME LIKE!!!

För er som vill se på sadeln är det bara att gå in på:


www.naturhunden.se


Klicka sedan in på Naturhästen och bomlös sadel så kommer erbjudandet upp  


Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards