anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 21 november 2012

Av anaby - 21 november 2012 22:08

Vi skyndade oss iväg efter middagen för att hinna hem till Bonde söker fru!! Första stoppet var på macken för att hämta ut Nypon till mig och T  Blir spännande att börja ge honom det och även ta själv för att se om min värk blir bättre....utvärdering kommer!!

Sedan vidare till ICA för att hämta ut paket till L-O...en sväng förbi Biltema som just hade stängt när vi kom dit  Typiskt!! Får åka en sväng dit efter jag ridit imorgon.

Till sist landade vi på Willys. Vi var hemma igen kl. 19.52...pip....missade ca 15 min på Bonde söker fru....har spelat in som tur är  Det tar en stund att packa upp maten....

Sedan har det varit chill och lugnt framför TV. Jag har druckit lite vin...lite o´boy....lite kex, ost och fikonmarmelad....nötcreme och sura remmar  

Nu några timmar senare är halva vinglaset kvar...halva o´boyen....osten och kexen är dock slut  Nötcremen just öppnad och smakad på   och de sura remmarna ligger i tryggt förvar i förpackningen än så länge....

Jag lär nog somna ganska ovaggad och sova som en sten inatt!! Hi hi!!

Nej, nu ska jag lägga mig i planläge och se på TV och hoppas att jag håller mig vaken  

Ha de bra så länge!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 21 november 2012 16:04

Idag har jag sovit ca 3 timmar efter jag kom hem från jobbet imorse. Satte mig framför TV en stund för att piggna till och sedan gick jag ner till stallet för att rida på T. Kan säga att det var med blandade känslor jag skulle rida idag. Tycker INTE om att han har "flippat ur" när människor har kommit och gått på vägen senaste ridturerna  Vet ju att det beror på att han INTE har fått gått så mycket som han skulle behöva pga det hårda underlaget...men det hjälps inte...det känns obehagligt  Jag har försökt trava honom det jag känner funkar trots underlaget.

Jag har INTE använt martingal på honom på 4 månader nu!! Det har inte behövts då han har varit så otroligt lugn   Men i måndags kände jag att då hade jag verkligen behövt det...så idag blev det martingal igen!!!

Vägen var ju tyvärr ganska geggig och lös...vilket INTE passar T...han snubblar och har svårt att bedömma hur han ska lyfta sin hovar. Var flera veckor sedan han snubblade så här pass mycket som han gjorde idag Samtidigt känns det skönt att veta att det finns en orsak till VARFÖR han snubblar...då behöver jag inte oroa mig!!!

Började trava efter växthusbacken och det gick fina fisken!!! Stor skillnad på traven idag när underlaget sviktar...otroligt mer luftig och mer schwung i...WOW-känslan infann sig direkt  ÄLSKAR VERKLIGEN ATT SITTA I SADELN EN SÅN HÄR DAG  

Saktade av och skrittade en kort bit nedanför kyrkan och sedan blev det trav ända uppför backen idag. Skritt ner och trav nästan direkt....saktade bara av där det var som blötast...där var enda gången som han började takta och stöka lite....han ville ju så klart trava mer  Efter lite tillrättavisning från mig och lugn skritt blev det trav igen..inga problem!! Otroligt mycket lugnare idag motför i måndags  Var inte alls lika spänd utan travade framåt istället och steget var lika bra hela ridturen  ME LIKE!!!

Sedan skritt till sista travsträckan. Där kunde jag faktiskt koncentera mig på att sitta ner där jag brukar. T kändes riktigt fin  Inte lika fokuserad som han brukar vara men med tanke på HUR han var i måndags så är de här en STOR förbättring!! Man får ha lagoma krav en sån här dag. Han gjorde det jag ville och det han skulle...även om han kan bättre i vanliga fall..men det duger gott en sån här dag  

Skrittade hem på lång tygel.....LIFE IS GOOD  

T fick mat och magnetbehandling.


 


Hagen ser inte så rolig ut nu när det har regnat  


   


Nöjd ätande T med sin rosa "halsduk"  


Både T och jag var svettiga efter dagens ridtur!! Hi hi!! T fick på sig sin rosa "halsduk"...måste säga att den funkar väldigt bra för oss. Nu blir han ju aldrig sjöblöt i svett utan lite svettig och när jag ca 1-1,5 timmar senare tar av den är han torr och halsduken blöt  

Mockade vindskydd + hage. Idag passade jag på att mocka bort den högen med bajs längt ner i ena hörnet....som jag inte har kunnat ta bort tidigare pga att det frysit fast  Gick bra att ta bort idag  

Trampade ner hö och hämtade vatten. Sedan har vi haft lite "mysstund" också  Jag gillar verkligen att kunna rida på dagen när det är ljust och sedan dola på i stallet i min takt och bara ta det lugnt...utan stress  DET ÄR EN PERFEKT DAG I STALLET FÖR MIG  Det är en av många anledningar till varför jag har valt att jobba natt. Då jag i princip endast rider på dagtid nu för tiden  

När allt var klart nere i stallet var det dags att gå hem. Vi ska handla på Willys efter middagen och sedan lär jag nog inte göra många knop...förutom det mest nödvändigaste  Gissar att jag kommer att vara ganska lättvaggad inatt!! Eller jag hoppas på det för imorgon jobbar jag natt igen. Då har jag bara 3 nätter kvar att jobba innan långledigheten hägrar f.r.o.m söndagmorgon....det känns jättebra  

Men fram till dess blir det lite mer häst...familj och jobb...som det ska vara  

Dags att börja med middagen och sedan ta en dusch så att jag är iordning tills vi åker och handlar!!
Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll...och glöm inte se på "Bonde söker fru"!!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards