anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 17 november 2012

Av anaby - 17 november 2012 16:15

Jag fick ett mail idag från en hemsida som jag har handlat från tidigare. Jag köpte bla mina ROSA Catago Ice strykkappor därifrån. Nu fick jag ett mail om att de har 50 % fram till den 25/11   

Det blir ingen beställning för mig men kanske någon av er hittar några fynd??


www.cshast-fritid.se


Lycka till med shoppnadet!!

Mvh anaby  

Av anaby - 17 november 2012 15:51

Nu har jag äntligen rullat ut elkabeln till utbyggnaden av vinterhagen  Har bävat lite för det är inte så lätt att rulla ut den när man har rullat in den...otroligt lätt att det BARA TJORVAR IHOP  Hittade igen rullen och "bet ihop" och började gå och rulla ut kabeln....andades ut för varje meter som det INTE tjorvade....på 2 ställen fick jag stanna och fixa lite innan jag kunde gå vidare...men det löste sig snabbt tack och lov!!! Om man tänker att kabeln är 150-200 meter så ska jag INTE ALLS KLAGA!!! Det gick otroligt bättre än jag trodde att det skulle göra och framför allt snabbt Jag funderar skarpt på att se om vi har någon gammal slangvinda som jag kan använda och rulla in elkabeln med till våren. För att underlätta nästa gång jag ska rulla ut den...vill absolut INTE ha något tjorv nästa gång heller!!!  Tål att tänkas på!! Ska rota och se vad jag hittar i källaren under vintern Annars finns ju både Rusta, Jula och Biltema...de har mycket till trädgården..till bra pris  Idag har jag bara lagt ut elkabeln. Imorgon blir det att spänna fast den på stolparna med buntband i paddocken och sommarhagen och slutligen koppla el till elbanden....se VART jag måste lägga plyfa skivor så att ingen snubblar på kablen OM de går på spåret i sommarhagen. Brukar inte vara så mycket "trafik" där men det kan ju vara bra om INTE jag själv snubblar och bryter något ben  Skulle ju vara ganska pinsamt om det hände  

När jag var klar med elkabeln (för idag) gick jag ner den sista biten till stallet  för att ta av T magneterna och byta till "vanliga" fleecebandage. Han är helt underbar min häst  Står som ett ljus när jag lindar av benen...väntar tills jag kommer tillbaka med fleecelindor och står än en gång som ett ljus och helt lös medans jag fixar med lindningen  OTROLIGT SNÄLL HÄST  HELT UNDERBART HELT ENKELT!!!

Nu har jag landat hemma och ska snart byta tvättmaskin....har lite tvätt kvar att tvätta innan allt är borta....men sedan är det klart för den här veckan i allafall  

Sedan väntar middag borta och chill ikväll!!!

Ha de jättebra så länge!!
Mvh anaby  

Av anaby - 17 november 2012 12:21

Igår kväll började jag se första avsnittet av Jonas Gardells serie " Torka inte tårar utan handskar"....när jag vaknade idag fortsatte jag att se avsnitt 2 och 3. Tänk vilken skillnad det är på 80-talet och nu!! Och vilken TUR kan man ju lugnt påstå!!! Ni som inte har sett den....kan varmt rekomenderas  

Sedan gick jag och Peppis på en prommis. Jag passade på att gå förbi stallet i samma veva och fixa lite med T.

Peppis fick sitta fast på baksidan av stallet så han såg vad jag gjorde. Det gick fina fisken  

Jag brukar nämna emellanåt att T är "väluppfostrad" vad gäller hans "bajsställen" både i vindskyddet och hagen   

Här kommer ett till bildbevis från hagen  


 

Klart att man bajsar nära den befintliga skithögen   Pratade med pappa nu under veckan när vi rullade in höbalen om att skotta bort den här provisoriska skithögen innan vintern. Så fort det fryser på mer och blir hårt i marken....tar vi traktorn till hjälp 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag har en himla tur som har tillgång till traktor och hjälp vid behov  Och en snäll pappa som orkar med att hjälpa mig med det jag inte själv klarar av kring T.....han är GULD VÄRD  

Min kära man är också otroligt snäll och hjälper mig ALLTID när jag ber om hjälp...ska jag erkänna  Men det är pappa som äger traktor och andra maskiner som vi ofta använder oss av. Jag har tur som har bägge 2   

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gav T mat, tog på magnetpaddarna, mockade och fyllde på vatten när jag ändå höll på. Höet räcker tills imorgon  Sedan gick jag och Peppis vidare på vår prommis. När vi kom hem satt katten på bron och väntade "giv akt" på att få komma in....var nog inte så roligt att vara ute idag  Bägge djuren fick mat och nu sitter jag och tittar på fler avsnitt av Dallas  På en stund ska jag gå ut och lägga ut elkabeln till vinterhagen så att det är klart tills det blir dags att använda hagen  

Ska dola på lite här hemma sedan.....röja undan lite i källaren och börja ta hand om "mitt pyssel" som jag har tänkt göra så många ggr. Börjar bli dags att fortsätta sy, måla och knåpa lite nu  

Jo, igår betalade jag Nyponbeställningen!!! Fick ett snabbt svar att den kommer att skickas på måndag  

Känns lite extra spännande då jag har tänkt använda nypon till mig själv också!!! Min ena svärmor provade nypon får några år sedan till sina onda knän och hon tyckte att det blev bättre  

När jag och Peppis var ute på prommis fick jag ett MMS!!! L-O, Fredrik och Atlas är på älgjakt idag. Nu har de äntligen fått skjuta 1 älg till på ståndskall för Atlas  De  har haft en björn i närheten och ha pga det inte sett till en älg på flera veckor. Ingen i de andra jaktlagen har heller sett till någon älg på sina jaktmarker heller. Nu verkar lyckan ha vänt  Det känns skönt att få hem grabbarna & hund i rimlig tid idag...ibland kan de verkligen dra ut på tiden och man vet aldrig NÄR man kan äta middag  Det blir nog en riktigt bra helg det här  

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  



Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards