anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 25 november 2012

Av anaby - 25 november 2012 22:01

Enligt väderleksrapporten SKA det komma snö nästa vecka!! Tyvärr har de lovat det tidigare då har det INTE hänt någonting...suck!! Men man får väl både hoppas och tro att det stämmer den här gången   Vet ärligt talat inte om jag orkar med mer regn nu.....är så otroligt less på blött och geggigt underlag nu  

Har skjutsat äldsta sonen till jobbet ikväll. Han har varit duktig och jobbat torsdag, fredag, lördag och nu även söndag  Han kommer ju att behöva bensinpengar nu när han får sitt körkort framöver  

Imorgon är det uppkörning och nu är det bara att hålla tummarna att allt går vägen för honom!!! Skulle ju vara trevligt och roligt om han fick med sig körkortet hem imorgon  

Själv ser jag framemot att få rida T imorgon!! Han lär nog vara halvvild och det kommer nog att röra sig om "rastning" inte ridning ....men då får jag ta det  

Ska även börja leta reda på vår röda utrustning då vi snart ska "gå över" till rött under december månad  

Har surfat på internet och slötittat på TV ikväll....det räcker när man är lite halv-död...Hi hi!!

Det sista av huvudvärken försvann när jag åt middag  Halsen är något bättre men jag är tät i näsan  Jag får se hur jag mår imorgon...hoppas på det bättre  
Ser framemot en god natts sömn och att kunna orka med mer imorgon  

Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 25 november 2012 18:19

 Hittade den här på Hästmagazinet idag!!! Feliciano 27 år gammal och så otroligt fräsch   

Jag hade ett tag tänkt betäcka min förra häst Zimé och en av hingstarna som jag hade i åtanke var ju Feliciano mycket pga han trevliga temperament. Dock är han ganska stor och min häst var också stor så det fanns en hel del frågetecken. Sedan var min häst både "halv & helgalen" så jag insåg till slut att det INTE hade varit bra för mig att betäcka henne. Fölen ärver trots allt MYCKET efter sin mamma....

Så här i efterhand är jag jättenöjd att jag INTE betäckte henne. Nu fick jag tag på en trevlig valack vid namn Tabasco som är så otroligt trevlig på alla sätt och vis   



Mvh anaby  

Av anaby - 25 november 2012 16:42

Jag har tidigare skrivit att jag är ute efter orange utrustning. Nu har jag fått tag på ett jättefint orange allroundschabrak från min favorit Exklusiv begagnat Om jag hade tävlat nu hade jag köpt en hel "tävlingsgarderob" därifrån!! De har så himla fina schabrak, täcken och annat  

Idag beställde jag lite olika reflexer från Horze. De har också kampanjen....handla nu och betala i slutet på februari  Bäst att passa på!!!

Det blev reflexstrykkappor i både orange och gult på REA!!! En orange reflexgrimma i x-full...är inte alldelens lätt att få tag på en reflexgrimma i x-full...så jag är jättenöjd att få tag på den här  Sedan blev det ett set med tygelreflexer i orange. Har redan sytt egna i gult och ska sy ett set i rosa framöver. Måste bara köpa en rosa reflexväst på Biltema och "slakta" först  Tänkte göra ett besök där under veckan då jag har tänkt köpa röd sprayfärg som kommer att behövas till ett par stigbyglar....förhoppningsvis kommer jag att kunna pyssla en hel del under nästa vecka!! Har en massa ideer på gång  Reflexhuvan, spikmattetäcket, spikmattenackbandet, pannband och lite annat har jag tänkt bli klar med!!! Måste bara ta med allt till stallet för att prova ut så att jag INTE syr fel....  Håller även på att försöka få tag på gul textilfärg så att jag kan färga 2 schabrak och 1 huva. Får se om jag får tag på det under veckan. Fortsättning följer på pysslet!!!!

Mvh anaby  


Av anaby - 25 november 2012 14:56

Igår em när jag vaknade hade jag väldigt ont i halsen...suck!! Det blev värre under sista natten som jag jobbade...så klart  Och när jag kom hem imorse hade jag både ont i halsen, snuva och huvudvärk....jiippiieee vad roligt  

Somnade ganska omgående och fattade ingenting när väckarklockan ringde  

Steg upp och då hade jag rejäl huvudvärk och illamående....men suck!!!

Satte mig i soffan en stund för att "piggna till". När jag sedan bestämde mig för att gå ner till stallet kändes det som om jag skulle kräkas....men jag tog "tjuren vid hornen" och gick ut ändå. Frisk luft kan ju göra underverk emellanåt  T hade givetvis rullat sig igen och såg ut som en "lerinpackad-mammut" x flera idag  Gissa om jag längtar tills det fryser på och kommer snö?? Ja, det gör jag kan jag säga.....mer än någonsin!!!

Han fick sin mat och jag tog på magnetpaddarna och började sedan mocka. Det ser riktigt bra ut i hagen och utanför vindskyddet trots allt regn  Det var smart att grusa/sanda ingången vid grinden och utanför vindskyddet annars hade det varit sjögång där nu!!!

Efter mockning, påfyllning av vatten och nertrampning av hö i stora höhäcken....gick jag hemåt. Huvudvärken känns bättre...lite, lite kvar och halsontet känns också mindre  Antingen som kommer det att bryta ut ordentligt eller så går det tillbaka...hoppas att det går tillbaka!!

Det har som sagt regnat både igårkväll och idag på dagen....suck!!! Har tänkt rida imorgon på dagen. Hade egentligen varit bra att rida ikväll men orken finns inte....kroppsmässigt och sedan är jag alldelens för sliten  Nu samlar jag kraft tills imorgon istället  Skulle egentligen har fyllt på några hösäckar idag men bara tanken på att göra det gjorde att ögonen tårades...orken är minimal  ...men det är en dag imorgon också med nya möjligheter...som tur är  Och förhoppningsvis är jag piggare i både "knopp & kropp" efter en god natts sömn  

Nu ska jag "självdö" en stund i planläge i soffan tills det blir dags för middag!!!

Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards