anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 18 november 2012

Av anaby - 18 november 2012 22:59

Jag har ju som sagt snöat in på de gamla Dallas avsnitten   Är just nu inne på 7:e säsongen  

T.o.m min kära man har börjat titta när jag ändå har ett avsnitt igång  Hi hi!!

Det som har hänt sedan början är:

  • Bobby gifte sig med Pam....Digger Barnes dotter....inte populärt hos resten av Familjen.
  • Pam fick missfall efter ett fall och kan sedan inte få barn.
  • Miss Ellie får bröstcancer.
  • JR och Sue-Ellen får en son. John Ross som ev. är Cliffs barn  Efter diverse prover fastställs att JR är pappan.
  • Diverse bråk och tafs i alla säsonger.....mellan JR och Bobby 
  • Digger Barnes dör.
  • Det visar sig att Ray är Jocks son!!! Vilket JR inte blir speciellt glad över  
  • Jock dör i en flygolycka.
  • JR blir skjuten av Sue-Ellens syster Kristin men överlever.
  • Kristin dör under konstiga omständigheter på Soutfork??
  • Bobby och Pam adopterar Christofer.
  • Cliff blir tillsammans med Afton.
  • Lucy gifter sig med Mitch som är Aftons bror.
  • Ray och Donna gifter sig.
  • JR har diverse "kvinnoaffärer" och Sue-Ellen blir till slut less....
  • JR och Sue-Ellen skiljer sig.
  • Bobby och Pam skiljer sig.
  • JR och Sue-Ellen gifter sig igen?
  • Lucy blir kidnappad och våldtagen!! Gravid och gör abort.....
  • Lucy skiljer sig.
  • Lucy träffar Micky som är Rays brors son.
  • Sue-Ellen kör rattfull och krockar med en bil...tillsammans med Mickey i bilen som blir förlamad. Sue-Ellen klarar sig med några blåmärken.
  • Ray stänger av Mickey respirator efter påtryckning från Mickeys mamma.
  • Pam och Cliff får kontakt med sin mamma och sin syster Katherine.
  • Pam, Cliff och Katherines mamma dör i en flygolycka!!! Cliff blir VD på mammas företag.
  • Cliff hoppar nästan ner från taket och begår självmord pga att JR lurat honom på en "Off-shore-affär" på 157 miljoner!!! Men i sista sekund vänder det och "Off-shore-affären" blir det största oljefyndet det året.... och Cliff blir "Årets oljebaron" till JR stora förtret  
  • Miss Ellie gifter sig med Clayton!!!
  • Bobby blir skjuten av Pams syster Katherine blir blind och överlever!! Synen kommer tillbaka och Bobby blir som vanligt igen.
  • Pam gifter sig "nästan"...fästmannen Mark omkommer i en flygolycka dagen innan bröllopet. Han är sjuk i leukemi.
  • Bobby blir tillsammans med "ungdomskärleken" Jenna.
  • Pam letar för kung och fosterland efter Mark (fästmannen som omkommit) då hon tror att han lever!!
  • Bobby blir lämnad av Jenna på bröllopsdagen. Jennas dotter är kidnappad av pappan och Jenna hittas på ett Motellrum där dotterns pappa ligger död!! Jenna åtals för mord och får sitta i fängelse.....
  • Jocks bror Jasons dotter dyker upp på ranchen.....och gör anspråk på Ewing Oil  Även Barnes visar sig har rätt till 1/3 vilket gör JR tokig  Spännande!!!

Jag tror inte att jag har glömt någonting...men det har jag säkert gjort....inte så lätt att hålla reda på allt  

Jag tittar vidare och rapporterar för de som är intresserade  

Mvh anaby  



Av anaby - 18 november 2012 17:15

Vi går vidare med vecka 46!! Himmel vad tiden går snabbt  Den här veckan blir betydligt lugnare nu när jag har gjort klart "nästan" allt med utbyggnaden av vinterhagen  

  • Rida T 4 ggr -CHECK - VILA, 13/11, 14/11, VILA, 16/11, VILA, VILA (blev endast 3 ggr i veckan   )
  • Medarbetarsamtal med chefen måndag 12/11 kl.10.00-12.00 - CHECK 12/11
  • Jobbar tisdagnatt och onsdagnatt - CHECK
  • Magnetbehandling bak - CHECK 12/11 bägge: 40 min, 13/11 bägge bak: 2,5 timmar, 14/11 bägge bak: 1 timme,  15/11 bägge bak: 3 timmar, 16/11 bägge bak: 3 timmar, 17/11 bägge bak: 4 timmar, 18/11 bägge bak: 4 timmar.  LINDAD DYGNET RUNT BAK!!
  • Jogga 2 ggr - HALVCHECK 17/11- Prommis med Peppis ca 2,5-3 km,
  • Fylla på vatten i Termobaren - CHECK 12/11-1 hink, 13/11 - 2 dunkar, 14/11- 1 hink, 15/11- 1 hink, 16/11- 2 dunkar, 17/11- 1 hink, 18/11- 1 hink
  • Spån till vindskyddet - CHECK 12/11-1 spånbal,
  • Foder och strö inköp - CHECK 16/11 köpt 4 spånbalar
  • Rulla in höbal - CHECK 15/11 ej öppnad!!
  • Fylla på höhäckar - CHECK 12/11-1 hösäck i lilla, 13/11 - 1 i lilla + 4 i stora, 16/11 rensat nedanför stora höhäcken och lagt in 2 skottkärror med hö till lilla höhäcken,
  • Fylla på hösäckar - CHECK 18/11 Öppnat höbal och packat 6 hösäckar. Finns sammanlagt 10 säckar att fylla på i höhäckarna under nästa vecka  
  • Rensa ur garderober -
  • Städa - CHECK 12/11
  • Storhandla mat - CHECK 12/11
  • Tvätta - CHECK 16/11, 17/11,
  • Lägga ut elkabeln till vinterhagen - CHECK 17/11-lagt ut kabeln, 18/11- Satt fast den på stolpar och förankrat i elband.
  • Kolla på transporten VAD som behöver bytas ut och VAD som kan åtgärdas själv -
  • Sätta upp medicinskåpet i skrubben - helgen
  • Pyssla och fixa med sånt som jag inte hunnit med som gäller T bla spikmattetäcke, spikmattenackband, reflexhuva, göra pannband!!!
  • Se vad MER som ska säljas och lägga ut på bloggen.
  • UMGÅS MED NÄRA OCH KÄRA UNDER LÅNGLEDIGHETEN   CHECK ALLA DAGAR  

Den här veckan kommer jag inte att skriva när jag mockar i vindskyddet och hagen då det görs dagligen.

Mvh anaby 

Av anaby - 18 november 2012 11:12

Har sovit riktigt bra inatt!! Kroppen känns i dagsläget rätt ok och jag har haft VÄLDIGT LITE värk senaste tiden....det känns fantastiskt bra med tanke på att jag jobbar med vinterhagen och i stallet så gott som varje dag. Jag tror själv att jag har hittat ett sätt som gör att jag jobbar "lagom" både hemma och i stallet. Upplever att det är mycket pga min "to-do-lista"....nu har jag mer koll på VAD jag gör och NÄR jag gör det  Det är lättare att SE när jag faktiskt behöver en vilodag.  Vissar veckor blir det mer jobb och när jag jobbar min 5-nätters-vecka blir det av förståerliga skäl mindre. Då blir det jobbet i första hand och T i andra hand  Precis som det ska vara  

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag har jag sett på "Så mycket bättre" som jag spelade in igår när vi var borta. Jag har 2 favorfiter....Darin och Uggla!!! Darin här ju helt fantastisk på att sjunga och verkar vara så otroligt sympatisk och ödmjuk  ...GILLAS SKARPT  Och Uggla har man ju fått en lite konstig bild av pga hur han framställs i media. Nu är det en helt annan Uggla som visas upp och som verkar vara en sympatisk person  Och Olles låt...Min far och jag....där gjorde Uggla en UNDERBAR tolkning...den kommer vi att få höra MER av framöver  

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Passade på att titta på veckans avsnitt av Revenge så att jag hinner ikapp till nästa vecka  

Sedan var det bara att svida om och ta sitt "pick & pack" och gå ner till stallet. Började med att flytta gummimattan ÖVER elkablen så att min kära man INTE snubblar när han ska hämta ved  Ett önskemål han hade och det känns skönt att gömma undan kabeln lite. Sedan började jag sätta fast elkabeln med buntband i hörnen på paddocken. Vidare så gick jag ner till "spåret" i hagen...där la jag en planka som jag sedan fäste elkabeln med "kableklämmer" så att kabeln sitter fast när man ska kliva över den. Nu känns det som om jag har gjort vad jag kan för att jag INTE ska snubbla själv  Har även förankrat elkablen på elbanden...SÅ  NU FÅR GÄRNA SNÖN KOMMA  

T hade ju upptäckt mig för ganska länge sedan och funderade nog på varför jag aldrig kom ner till honom  

Det regnar idag och är verkligen ruggigt väder...usch!! VILL HA SNÖ!!!

Han fick mat och sedan bytte jag till magnetpaddar. Mockade, fyllde på vatten och 1 hösäck. Vill inte fylla på hö i stora höhäcken när det regnar så här pass mycket....blir så otroligt geggigt nedanför den. Så tills det har torkat upp blir det att fylla på i lilla höhäcken. Förhoppningsvis tar det bara någon dag innan det ser skapligt ut igen  

När allt kring T var klart och han stog inne i vindskyddet och åt i lugn och ro. Passade jag på att öppna höbalen och packa några hösäckar. Det fanns redan 4 st färdigpackade hösäckar så jag packade 6 st. Då finns det till 2 påfyllningar under veckan när jag jobbar så mycket. Blir jättebra  Kommer sedan att packa allt eftersom under veckan lite beroende på hur mycket energi jag har....men det löser sig nog  

Nu har jag landat hemma och ska gå ner till stallet på en stund och ta av T magneterna. Fram till dess blir det lite chill framför TV. Efter middagen tänkte jag städa nere i källaren. Alltid skönt att "få en början"  

Nej, nu ska jag se om jag hittar en smörgås och lite mjölk så att jag inte tippar omkull innan det blir middag  


Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards