anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 16 november 2012

Av anaby - 16 november 2012 18:23

Har sovit som en sten inatt.....och vaknade sent!! Kändes skönt att få "sova ut" då jag "gick av" mitt nattjobb igår.

Har sedan tittat på några avsnitt av Dallas innan jag gick ner till stallet för att rida  

Idag var det ingen sol men helt klart bra väder  Jag är väldigt tacksam och glad att jag har möjlighet att rida på dagtid...mycket pga att jag jobbar natt och är ledig så mycket  Det är helt klart slitigt för kroppen att jobba natt men jag trivs och så länge det funkar bra för kroppen fortsätter jag!! Man vet ju aldrig hur det känns om några år...men jag kör på och är väldigt nöjd  

Både fram och bakbenen såg bra ut idag. Skönt att det funkar med magneter och fleecelindorna  

Jag red samma sträcka idag med T och började som vanligt att trava vid växthusbacken. Idag var han inte lika "fjantig" ...han stirrade en del på vissa saker men det gick bra att trava förbi idag...inga stopp & hopp...så att säga  Kändes bättre i handen/munnen idag!! Det gillas skarpt!!! Skrittade nedanför kyrkan och sedan när vi vände var jag förberedd på att han skulle bli lite "halvgalen" i allafall  Blev en aning förvånad när han började trava helt lugnt och lyssnade väldigt bra  HÄRLIGA OCH UNDERBARA HÄST!!!!

Skrittade sedan till sista travsträckan och samma sak där....var lugn när jag ville trava och lyssnade väldigt bra på mig idag  Fick mycket beröm och klappar när vi saktade av.

Även idag var det minimalt med snubblingar....kan nog inte minnas en enda idag  Är väldigt glad att det funkar så pass bra med 4 broddar!!!

Skrittade hemåt och när vi red förbi grannen där han blev rädd för "den startande bilen" förra veckan...stog det 2 bilar på gårdsplanen...så T tittade på dem men gick förbi utan problem  MYCKET BERÖM!!! Som jag sagt tidigare är jag tacksam för varje gång han INTE blir stressad när vi skrittar förbi där  

När vi landat hemma fick T magnetbehandling och mat. Idag var han t.o.m lite svettig på halsen  Så jag passade på att inviga den rosa "halsduken" för första gången i höst  


 

Den funkar väldigt bra att lägga innanför täcket och ha på honom i någon timme. Sedan är "halsduken" blöt men hästen är helt torr  Fleece har väldigt bra torkegenskaper!!!


Lindade bakbenen med magnetpaddarna.


 

Är väldigt glad att jag har så pass många magnetprodukter till min häst och att han svarar så bra på magneter  


Sedan var det bara att sätta igång och "jobba" i stallet   Mocka vindskydd + hage. Kratta nedanför stora höhäcken och köra in det höet till lilla höhäcken så att T äter upp det  När allt ute var klart var det bara att hämta nytt vatten och fylla på Termobaren.  

Jag fick en 2-hjulad skottkärra av min kära man   för 2 eller 3 år sedan om jag inte minns helt fel     Jag kan lugnt säga att det underlättar både vid mockning men speciellt när jag kör ut vatten till vindskyddet. I och med att det är 2 hjul på den så är den mycket stadigare än en vanlig skottkärra med 1 hjul och man behöver inte heller ta i lika mycket när man drar/kör den  När jag fyller på vatten står dunkarna i skottkärran och när jag fyller på i Termobaren ligger de på kanten på skottkärran. Så jag behöver INTE lyfta dessa tunga 25 liters vattendunkar....HELT FANTASTISKT!!! Detta hjälpmedlen har gjort underverk för min kropp kan jag ärligt säga  Köpt på Jula...ska jag tillägga  

När allt i stallet var klart tog jag med mig tvätten (den gula utrustningen) och gick hem. Svidade om och sedan åkte jag och hämtade upp yngsta sonen och cykeln på skolan och vidare till Granngården. Där köpte jag 4 spånbalar och 1 tejprulle med ensilagetejp. Vidare ner till stallet för att lasta av spånet och ta av T magneterna    Ska iväg och handla 4 spånsäckar till under nästa vecka och sedan räknar jag med att klara mig i 8-10 veckor!! SKA BLIR SÅ SKÖNT att slippa åka och köpa spån/torv i tid och otid framöver

När vi kom hem var det dags att börja med middagen! 

Nu ska jag chilla resten av kvällen och bara ha de bra!! Eller ja...jag ska tvätta lite också...men det går ju bra att springa ner i källaren och byta maskin när det är reklam på TV  

Är väldigt nöjd med dagen och det enda som jag inte har hunnit med är ju att lägga ut elkablen till vinterhagen. Får bli imorgon istället när det är ljust ute  

Ha en fortsatt jättebra fredagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards