anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 10 november 2012

Av anaby - 10 november 2012 23:19

Direkt när vi hade ätit middag satte vi igång och se på "Jägarna 2"!!! Vi har väntat ganska länge på den här filmen kan jag säga. Jag gillar både Stormare och Lassgård som skådespelare  Jag började "misstänka" mördaren ganska omgående...jag är ju hopplös på sånt där....och brukar oftast "lista" ut saker innan de händer. L-O blir lika förvånad varje gång  Och ibland säger han....jamen så klart att det är så!! Då har han haft samma tänkegångar  

Jag tycker nog att "Jägarna 2" faktiskt var riktigt bra  Och har man sett 1:an måste man ju se 2:an  

Sedan fortsatte vi med filmer med att se på "Twilight: Breaking Dawn: Del 1" som jag också spelade in igår från Viasat film. Har sett att "Del 2" antigen har haft premiär eller ska ha premiär i dagarna. Kommer dock inte att se den på bio utan väntar tills den kommer på någon filmkanal istället  

Tja, vad ska man säga om den då?? Underhållande....lite förutsägbar men skapligt bra ändå  

Är i mitt tycke en ungdomsfilm och det är en stor anledning till att jag inte ser den på bio. Men har man sett de andra 3 filmerna vill man ju se fortsättningen och slutet...så klart   Allafall om man är "film-nörd"  

Just nu sitter jag och ser på "Så mycket bättre" och gillar än en gång Darins tolkning  Uggla är också en stor favorit!! Ska bli intressant och roligt att höra hans tolkning!!!
Sedan väntar bädden!!!
Sov gott och ha de jättebra så länge!!

Mvh anaby  

Av anaby - 10 november 2012 17:51

Idag var L-O och Atlas på älgjakt vilket innebär att "storebror" Peppis är en aning sur då han får stanna hemma   Men efter en morgonprommis med matte och ett besök hos T blev han på bättre humör  När jag ändå gick förbi stallet passade jag på att gå förbi och kolla hur fleecelindan satt på T:s framben?? Inga problem!! Han hade inte rört den så jag tog av den när jag ändå var där nere. Benet både såg och kändes "som vanligt"   

Sedan var det dags för frukost för mig och Peppis. Idag fick Peppis ligga inne på soffan med mig  Populärt värre kan jag säga!!! Hi hi!! Jag lyckades få i honom frukost också...ibland är han så sur att han inte vill äta....inte lätt när "lillebror" får jaga och själv får man stanna hemma och "bara" vara med matte    

Sedan har jag tvättat och dolat på lite här hemma. Sett några avsnitt till på Dallas och sedan var det dags att gå ner till stallet och ta in T. Tog på honom magnettäcket och lindade bägge frambenen med magnetpaddarna. Mockade, fyllde på vatten i Termobaren och 1 hösäck i lilla höhäcken innan jag gick hem. Hovis ringde en dryg timme senare. Då var det vår tur att få på vinterskorna!!!

Måste säga att jag är så otroligt nöjd med mina magnetprodukter!! När jag tog av honom magnetpaddarna fanns INGEN svullnad alls i benet  Tog beslutet att han får vara olindad inatt så får jag se hur det ser ut imorgon. Kommer att fortsätta med magnetbehandling av paddarna i några dagar till även om svullnaden är borta imorgon För säkerhets skull!!!

T var lite stökig att sko idag   Har ju tyvärr inte kunna rida honom så mycket som jag hade tänkt pga svullnaden i frambenet och idag har han vilat helt pga vädret...så han blir lite uttråkad   Men med tanke på förutsättningarna gick det trots allt fina fisken  Han är otroligt duktig och snäll vår Hovis  

 VERKLIGEN GULD VÄRD!!!

Nu har T 4 broddar runt om och snösulor  

Så nu säger jag till snön: COME ON!!!!   

T fick sitt kraftfoder ute i vindskyddet och sedan gick jag in för att städa bort efter skoningen och mocka boxen så att jag kan släppa in kaninen imorgon. Skönt att mocka på en gång. Det blev jättebra när den uppblötta pelletsen blandades med torvmixen i boxen!!! Ska fylla på med lite mer pellets imorgon  Det sista för ett tag!!!

Tog sedan sopor och gamla hästskor med mig och åkte hem. Har sån tur att jag kan lägga gamla hästskor ute i pappas garage där han har metallåtervinning  

Har sedan ätit kroppkakor och druckit rosévin till middag  Man kan dricka vin till alla mat...om man bara vill  Hi hi!! Jag är hopplös....är jag sugen på vin spelar maten ingen roll  

Nu väntar gott tilltugg och lite mer vin...tillsammans med min kära man  Vi ska se på "Jägarna 2" som jag spelade in igår från Viasat film  

Så resten av kvällen blir lugn här hemma  

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards