anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 9 november 2012

Av anaby - 9 november 2012 23:50

Jag hann med att äta middag innan X Factor började!!! Tjjjoohhoo!!!

Mina favoriter är: Benny och Alex...i den ordningen. L-O:s favorit är: Isak

Ikväll hade vi tur bägge 2 då alla 3 blev kvar i tävlingen  Återstår att se hur det blir nästa vecka....mycket kan ju som sagt hända  

Min man hade hört om en ny "skräck-serie" som går på TV11 som visst skulle passa mig...American Horror Story Henrik kom hem en dag och sa att han hade sett en serie som skulle passa mig....The cleaner....den är helt underbar  Har sett den på natten när jag jobbar!! Tror att det är repris för jag tror inte att den går på kvällen längre...

De känner mig så väl mina nära och kära  Och Fredrik undrade när jag skulle göra något annat än att se på TV med alla serier jag följer  Tur att man kan spela in annars hade jag nog varit som en kardborre på TV och INTE hunnit med något annat...vilket hade varit väldigt tråkigt i längden Det är många serier jag har valt bort för att jag helt enkelt inte hinner med att se dem och sedan gillar jag dem inte så mycket att det är värt att följa dem. En del tittar jag enbart på play-funktionen när tillfälle ges..tja, jag har delat upp serierna i olika nivåer...vad som är viktigt att se och vad som ses ibland. Gissar att många gör så för att hinna med sitt TV-tittande  

Fick ta på Hovis sent ikväll och kunde ringa de andra tjejerna i stallet om vilken tid han kommer imorgon  Jag och T blir sist den här gången så jag går ner efter lunch och mockar och tar in honom. Så att han får stå inne ett tag och torka upp...det ska ju tyvärr regna  

Jag har tvättat ikväll...äntligen blev det dags för sängkläderna från stugan och lite hästgrejer!!! Får fortsätta imorgon med mer sängkläder och hästgrejer...evighetgöra  Tröstar mig med att alla har likadant med tvätten  

Nu är det snart dags för bädden för mig och hundarna!!! Grabbarna sitter i bastun en stund till.

Nej, dags att göra kväll och se på TV i sovrummet tills jag tittar på insidan av ögonlocken  

Sov gott och ha de bra så länge!!
Mvh anaby  

Av anaby - 9 november 2012 19:29

Idag vaknade jag i vettig tid....även om jag hade sovmorgon. Tog det lugnt och tittade på en hel del avsnitt av Dallas innan jag tog mitt pick & pack och gick ner till stallet. Har varit lite stressad angående T:s svullna framben  Kändes skönt att ha gjort magnetbehandling på det igår och att sedan ha det lindat under natten   Man får helt enkelt göra så gott man kan tills man får veta lite mer VAD det ev. kan vara.

Idag när jag kom ner och lindade av fleecelindan såg det riktigt bra ut!! Mindre svullet än igår  

Gjorde iordning T och hade egentligen "bara" tänkt skritta honom. Kom på att det bästa nog var att linda frambenen med fleecelindor för att få lite bättre stöd under ridturen. Sagt och gjort!! Idag blev det bruna fleecelindor....vita benskydd bak....och resten gult  Jag tror att folket vi mötte "stog ut" med våra färger  Hi hi!!

Skrittade som vanligt till växthusbacken och där blev det trav...kändes kalasfin och var verkligen jättetrevlig att rida  Lätt i handen.....lagom tempo....ökade när jag ville...saktade in när jag ville...höll sig där jag ville på vägen.....HÄRLIGT  

Sedan blev det skritt resten av ridturen. Skrittade nedanför kyrkan och T skrittade på i ett bra tempo. Har upplevt att nu när han "går på" mer i skritten är i princip "snubbelben" borta!!! HELT OTROLIGT!! Han har snubblat väldigt lite senaste veckorna  Då har han ändå broddar på sig och de första 2 veckorna med broddar brukar han snubbla en del innan han har vant sig...men den här gången har han gått utan snubbel på en gång....STOR LYCKA!!!


Matte!! Du & jag  

När vi vände vid backen och skulle skritta hemåt blev T rätt så pigg  Dock ingen taktning eller trav idag!!! Insåg efter en stund att det inte skulle bli någon trav idag heller....då skrittade han framåt i ett bra tempo istället  

Idag hörde jag att det kom en cyklist bakom oss....proade till T som stannade och när cyklisten passerade var han så nära att T "grymtade till och hoppade åt sidan"...suck!! Får vara glad att cykeln inte tog i stigbygeln. Är mest tacksam att T INTE sparkar eller blir helhysterisk när de nästan tar i oss i förbifarten!! Tur att det händer väldigt sällan nu för tiden...inte ens 1 gång i veckan...snarare 1 gång i månaden max  

Fortsatte att skritta hemåt och T var både lugn och fin 

Kändes så där när vi kom fram till huset där han "flippade ur" igår. Ingen bil på gårdsplanen....T skrittade förbi helt lugnt...TACK OCH LOV!!! Stannade efter garaget och gav hästgodis och sedan skrittade han hemåt i ett bra tempo. För varje gång som det "går bra" att gå förbi huset kommer jag att vara mer än nöjd med min häst  

TVEKLÖST BÄSTA RIDTUREN DEN HÄR VECKAN  

När vi landat hemma i vindskyddet fick T mat och magnetbehandling. När jag tog av fleecelindorna var det svullna benet mindre svullet. SKÖNT!!!  Idag fick han även magnetpaddarna på bägge frambenen och fleecelindor på det.



Sedan var det bara att mocka, fylla på vatten och fixa med höet. Då det ska regna idag passade jag på att kratta ihop allt hö vid stora höhäcken och lägga in det i lilla höhäcken. Eller ja...lite fick vara kvar då han gärna står och äter ur den och nedanför den. Lär vara slut tills imorgon  

  Plockade iordning det som skulle hem och tvättas och sedan gick jag hem. T ska få vila hela helgen pga regnet som ska komma. Hoppas kunna rida igen på måndag!!! Håller tummarna att det går!!!

Tänkte att det var smart att åka på Granngården och handla lusern och spån idag. Så det blev en sväng dit och sedan till stallet för att ta av magneterna och linda frambenet. Tror att han har haft på sig magnetpaddarna i ca 2,5-3 timmar idag. Bägge frambenen såg och kändes väldigt fina efteråt. Magneter funkar verkligen bra på honom  

Lindade sedan det svullna frambenet. Ska egentligen linda bägge men han hade tuggat på fleecelindan och padden imorse så jag får se hur den sitter imorgon OM jag lindar bägge 2 då istället. Var glad att fleecelindan satt fast imorse   Han har rätt klåfingrig mulen min häst  

Hem och hämta mamma och sedan har vi varit på Jysk, Rusta, Jula och ICA en sväng. Har handlat lite av varje på alla ställen. På ICA blev det en del god mat och annat onyttigt  

Nu har jag landat hemma och har just fått i mig middag.

Så nu är det dags att chilla med någonting gott framför TV  

Ha en fortsatt jättebra fredagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards