anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 20 november 2012

Av anaby - 20 november 2012 16:20

Det gick fina fisken att jobba inatt som vanligt   Jag har ett underbart jobb med fantastiska Brukare  

Fick en "varning" från dagpersonalen att det kunde vara halkigt på vägen!! Då det var någon + grad var det skapligt före och ingen blixthalka imorse...det tackar jag för  

När jag landade hemma på gårdsplanen...eller rättare sagt carporten nu under vintern...stog pelletsbilen på gården!! Jiippiieee!!! Nu klarar vi oss med pellets ett bra tag  Pappa hade för ovanlighetens skull INTE hunnit ut till jobbet?? Måste vara en av få ggr som han inte är där när jag kommer hem från mitt jobb. Han fick "hoppa i" kläderna medans L-O öppnade fönstret till pelletsrummet. De använder en grov slang när de för över pelletsen. Pelletsrummet rymmer visst många kubik. Problemet var bara att det måste upp en typ av avskiljning så att det fylls på på rätt sätt....och L-O hade ingen aning om hur pappa brukar göra. Men med hjälp av ett telefonsamtal och lite kläder på "gubben" så blev allt fixat  

Jag gick in för att sova och har verkligen sovit som en sten idag!! Har varit ruggigt och mörkt och då brukar man sova väldigt bra!!

Gick ner till stallet ganska omgående för att fixa klart med T   Mat, magnetpaddar, mocka, fylla på vatten och trampa ner hö. En dryg halvtimme senare var jag på väg hem igen. T ska få magnetbehandling i ca 2 timmar...sedan tar jag bilen ner till stallet för att byta till fleecelindor  

Just nu sitter jag i soffan och ska inta middag. L-O slutar sent idag och om vi ska äta middag tillsammans har jag både hunnit svimma och svälta ihjäl  Inte riktigt men nästan  Är skönt att kunna äta direkt jag kommer från stallet så är man någorlunda pigg igen när man ska iväg till jobbet igen  

Nu har jag jobbat 1 natt och har 4 nätter kvar!! Just nu känns det lite tungt men....imorgon kommer det att kännas bättre...då är det "bara" 3 nätter kvar och sedan får jag 1 natt med sömn här hemma innan de sista nätterna ska jobbas av  

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 20 november 2012 01:08

Just nu känns det rätt ok  När halva natten är gjord  

Städningen avklarad....allt annat fix och trix....jag har hunnit med att äta. Nu ska jag se på TV en stund tills det är dags för tillsyner och vändning av Brukare.

Längtar tills jag får åka hem imorgon bitti!!! När jag har gjort 1 hel natt    

Nej, gott folk!! Hoppas att ni har sovit gott inatt!!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards