anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 12 november 2012

Av anaby - 12 november 2012 22:21

Tja, vad ska man säga.....hoppade in i duschen och satte igång vattnet....det kom bara KALLVATTEN  Jiiiippiiieee eller inte...usch vad jag blir less på duschar ibland  Kan säga att jag klarar bara INTE av att duscha i kallvatten så det blev att blöta håret och sedan hoppa ut ur duschen och tvätta på de viktigaste ställena  Tur att jag INTE hade ridit och dolat på i stallet så jag var jättesvettig  Att det endast var kallvatten beror på att pelletsen i pelletspannan håller på att ta slut. Man måste gå ner och dra fram pelletsen som är kvar så att röret klarar av att ta upp pelletsen till brännaren.

Sedan iväg till middagen!!! Idag åt jag kyckling med bakad potatis, bea och grönsaker   Riktigt gott!! Det blev efterrätt i form av "Key lime paj" som var otroligt god  Jag blev väldigt mätt och kände mig mer som den "lilla" draken i Bamse som ätit en köttbulle och blivit "halvgravid"  

Har inte gjort många knop sedan jag kom hem....hi hi!!

Har hunnit se på CSI och just nu Homeland. Sedan blir det nog bädden för mig!!!

Jag ska rida T och dola på i stallet imorgon. Tänkte ta det ganska lugnt och hoppas att det är skapligt väder  

Nej, roligare än så här blir det inte idag  

Sov gott och ha de jättebra så länge!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 12 november 2012 15:16

Har verkligen sovit som en stock inatt!! HÄRLIGT!!! Det regnade fortfarande när jag steg upp  Men lagom tills jag skulle åka iväg på Medarbetarsamtal med chefen blev det uppehåll  Nu har jag haft det årliga Medarbetarsamtalet. Kan säga att det kändes bättre i år än förra året när jag var så otroligt trött och slut pga blödningarna!!! Det går knappt att jämföra hur trött jag var då om jag jämför med nu. Kroppsmässigt mår jag också MYCKET bättre!!! Och det känns jättebra  Och sedan trivs jag väldigt bra på mitt jobb!! Här hemma är allt också bra....en stor fördel om ALLT runt omkring "är i fas" för att man ska må bra i både "knopp & kropp"  

När jag kom hem igen blev det frunch och 1 avsnitt av Dallas  Tog sedan en prommis ner till stallet för att pyssla med T   Jag bestämde redan igår att han skulle vila idag. Det är så otroligt blött i marken efter allt regn under helgen....och förhoppningsvis har det torkat upp mer tills imorgon  

Kände på frambenen direkt jag kom ner till stallet och bägge 2 kändes "som vanligt"  Helt fantastiskt att magnerna funkar så otroligt bra!!! ME LIKE!!!!!

Tog på magnetpaddarna...


Och fleecelindorna.....


 


De fick sitta på i ca 40 min tills jag var klar med allt i stallet  Bättre med en kort stund än ingenting alls.

Mockade och fyllde på med 1 spånbal. Fyllde på vatten och 1 hösäck i lilla höhäcken. Imorgon ska jag fylla på bägge höhäckarna...när det torkat upp lite mer i hagen.

T såg nöjd ut och stog och åt när jag gick hem igen  

Sitter just nu och ser på ett till avsnitt av Dallas. Sedan ska jag hoppa in i duschen och åka in till stan för att äta middag med en kompis  Ska bli väldigt trevligt!! Vi ska gå på ett ställe där jag faktiskt inte har ätit tidigare...spännande och se hur maten är där  

Blir nog att åka förbi på ICA och handla på vägen hem...mjölken och morötterna är helt slut  

Idag blev det en "slappar-dag" och det känns välbehövligt med tanke på att jag jobbar imorgon natt!!
Nej, gott folk!! Nu ska jag se klart på Dallas och sedan hoppa in i duschen!!

Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards