anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 26 november 2012

Av anaby - 26 november 2012 20:24

Jag kom hem från stallet för en stund sedan. Har just gjort mig en stor kopp te och ska nu chilla framför TV tills det blir dags att hoppa isäng!! Jag hoppas på en god natts sömn  

Igår var första natten på nästan 2 veckor som T inte var lindad bak. Efter magnetbehandlingen fick han vara "naken". Det var med skräckblandad förtjusning som jag åkte ner till stallet för att fixa med honom idag. Lite halvstressad var jag när jag gick för att visitera benen?? Bägge både såg och kändes väldigt bra  HELT RENA OCH FINA  

Nu blir det endast magnetbehandling i samband med ridtur  Borstade också en "lerinpackad-mammut" för att underlätta för mig imorgon när jag ska rida  Mockade, fixade med höet och fyllde på vatten. Tog en stund då jag var ganska seg..men till slut så...är skönt när man är klar med allt  

När T var klar bestämde jag mig för att fylla på hö så att jag kan fylla på i höhäckarna imorgon. Var rätt trött i kroppen men så skönt det kändes när jag hade fyllt på 5 hösäckar.....hur härligt som helst att ha det gjort när man tror att man inte ska orka  Passade på att flytta in 4 av spånsäckarna i lilla förrådet innanför boxen när jag ändå gav kaninen mat. Sedan var jag klar för dagen!!! Eller ska jag säga kvällen  

Kan säga att det kändes otroligt skönt att ta bilen hem då orken verkligen var minimal men det kändes bra att ha orkat och klarat av att vara i stallet. Jag gjorde nog helt rätt som väntade med att åka ner till stallet under kvällen.

Nu ska jag bara chilla och dricka te. Känner att huvudvärken håller på att komma igång igen!!!

Dags att kurera med diverse medikament!!
Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 26 november 2012 15:31

Japp!! Idag har han haft uppkörning för körkortet min äldsta son...och klarat det  

Gissa en som var nöjd och glad när han kom hem  Speciellt när han berättade att om han inte hade klarat uppkörningen skulle nästa uppkörning bli i januari!!! Opppssss!!! HÄRLIGT ATT DET GICK SÅ BRA  

L-O är på väg och hämta nya vinterdäck till den "lilla röda" Forden som är Fredriks bil. Sedan är det bara att köra!!!

Nu kan vi räkna med en chafför de ggr man behöver och ska ut på galej  

Mvh anaby  

Av anaby - 26 november 2012 12:46

Tja, hur ska jag sammanfatta natten?? Jag kunde inte somna utan låg vaken till 06.00-tiden...suck Snora...snyta..hosta....ont i kroppen...huvudvärk...feber....frysit...svettats..
.suck!!!  En av nackdelarna med att jobba natt är att speciellt nu när jag har jobbat 5 nätter under förra veckan och kroppen har "vant" sig vid att vara vaken....går man på autopilot och kroppen är inställd på att vara vaken nattetid...hur trött man än är Kände mig sliten redan när jag gick hem från stallet igår em och förstog att orken skulle ta slut någongång under kvällen ....när jag hyperventilerade när jag gick uppför backen hem?? SUCK!!!

Hade ändå en viss förhoppning om att kunna orka med att rida idag...mest för T:s skull!! Han har ju vilat i flera dagar nu...och behöver få röra på sig  

Hade ställt väckarklockan på 08.30 för att kunna ringa till veterinären och boka en tid om vaccinering och tandraspning. Han kommer att höra av sig i slutet på veckan eller början på nästa vecka med en dag och tid  

Fick tag på honom ganska omgående...men kunde så klart inte somna om  Lyckades till slut sova i ca 2 timmar till....och nu känns det som om jag knappt kan gå in till köket. Har allafall lyckats hämta frukost och ska få i mig det. Diverse olika medikament är också intagna i hopp om förbättring inom kort!!!  Blir att ta bilen ner till stallet idag och sedan får det ta den tid det tar så att säga att fixa med T    Kommer nog att vänta några timmar till i en förhoppning om att jag blir lite piggare under em. Dock är ridningen helt och hållet avskriven idag  ...tråkigt nog.  Känner jag mig piggare imorgon blir det att "ta tjuren vid hornen" då istället och bege mig ut på en ridtur.

T behöver det och jag skulle nog må gått av en ridtur och frisk luft  

Nu ska jag lägga mig i planläge och "själv-dö" en stund och hoppas att jag snart får ett SMS från sonen om hur det gått på uppkörningen!! HÅLL TUMMARNA!!



JAG HATAR ATT VARA SJUK OCH TRÖTT OCH INTE ORKA MED NÅGONTING!! GÅ ÖVER FORT!!!


Ha en fortsatt jättebra måndag!!

Chilla lugnt

Mvh en lite sliten och trött anaby idag  Tur att det är övergående!!!


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards