anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 9 november 2012

Lite av varje....ikväll:)

Av anaby - 9 november 2012 23:50

Jag hann med att äta middag innan X Factor började!!! Tjjjoohhoo!!!

Mina favoriter är: Benny och Alex...i den ordningen. L-O:s favorit är: Isak

Ikväll hade vi tur bägge 2 då alla 3 blev kvar i tävlingen  Återstår att se hur det blir nästa vecka....mycket kan ju som sagt hända  

Min man hade hört om en ny "skräck-serie" som går på TV11 som visst skulle passa mig...American Horror Story Henrik kom hem en dag och sa att han hade sett en serie som skulle passa mig....The cleaner....den är helt underbar  Har sett den på natten när jag jobbar!! Tror att det är repris för jag tror inte att den går på kvällen längre...

De känner mig så väl mina nära och kära  Och Fredrik undrade när jag skulle göra något annat än att se på TV med alla serier jag följer  Tur att man kan spela in annars hade jag nog varit som en kardborre på TV och INTE hunnit med något annat...vilket hade varit väldigt tråkigt i längden Det är många serier jag har valt bort för att jag helt enkelt inte hinner med att se dem och sedan gillar jag dem inte så mycket att det är värt att följa dem. En del tittar jag enbart på play-funktionen när tillfälle ges..tja, jag har delat upp serierna i olika nivåer...vad som är viktigt att se och vad som ses ibland. Gissar att många gör så för att hinna med sitt TV-tittande  

Fick ta på Hovis sent ikväll och kunde ringa de andra tjejerna i stallet om vilken tid han kommer imorgon  Jag och T blir sist den här gången så jag går ner efter lunch och mockar och tar in honom. Så att han får stå inne ett tag och torka upp...det ska ju tyvärr regna  

Jag har tvättat ikväll...äntligen blev det dags för sängkläderna från stugan och lite hästgrejer!!! Får fortsätta imorgon med mer sängkläder och hästgrejer...evighetgöra  Tröstar mig med att alla har likadant med tvätten  

Nu är det snart dags för bädden för mig och hundarna!!! Grabbarna sitter i bastun en stund till.

Nej, dags att göra kväll och se på TV i sovrummet tills jag tittar på insidan av ögonlocken  

Sov gott och ha de bra så länge!!
Mvh anaby  

 
 
marianne

marianne

10 november 2012 17:18

Jag har ingen koll på Tv serier faktiskt, jag förstår att det är bra att ha några att se när man "vaknar" till efter att sovit på dagen. Själv följer jag bonde söker fru och så mycket bättre.

Ja, det är bra att sortera bort energitjuvar, dels för att slippa vara irriterad och dels för att inte bli utnyttjad.
Att vara sej själv är inte alltid bara en fördel...det är ju egentligen det som sätter igång allt skitsnack.
Du vet...det som är annorlunda är inte bra. Men jag KAN inte spela teater så jag är som jag är...passar det inte så är det inte min förlust ;)

http://marresmams.blogg.se

anaby

15 november 2012 16:40

Det är väldigt skönt att titta på en serie när man nyss har stigit upp och är lite virrig efter nattjobbet;) Med serier behöver man inte tänka så mycket utan bara följer med...så att säga;) Hi hi!!

Håller med till fullo!!! Man måste sortera ut "energitjuvar" för att man ska orka med själv. Bättre med få nära vänner än flera som ska utnyttja en:( Tur att man lär sig ju längre man lever:D

Och att vara sig själv kan vara otroligt tungt eller svårt för andra att förstå...helst ska man vara stöpt i samma mall som alla andra...vilket jag inte är;) Då får man höra både det ena och det andra:S Och precis som du säger så anser många att annorlunda INTE är bra!! Jag tycker att det är ett friskhetstecken att man har olika åsikter så länge det inte är helt åt skogen. vilket det oftast inte brukar vara;) Allt är inte svart och vitt utan det brukar finnas en grå nyans också:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards