anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 18 november 2012

Ruggigt väder idag....

Av anaby - 18 november 2012 11:12

Har sovit riktigt bra inatt!! Kroppen känns i dagsläget rätt ok och jag har haft VÄLDIGT LITE värk senaste tiden....det känns fantastiskt bra med tanke på att jag jobbar med vinterhagen och i stallet så gott som varje dag. Jag tror själv att jag har hittat ett sätt som gör att jag jobbar "lagom" både hemma och i stallet. Upplever att det är mycket pga min "to-do-lista"....nu har jag mer koll på VAD jag gör och NÄR jag gör det  Det är lättare att SE när jag faktiskt behöver en vilodag.  Vissar veckor blir det mer jobb och när jag jobbar min 5-nätters-vecka blir det av förståerliga skäl mindre. Då blir det jobbet i första hand och T i andra hand  Precis som det ska vara  

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag har jag sett på "Så mycket bättre" som jag spelade in igår när vi var borta. Jag har 2 favorfiter....Darin och Uggla!!! Darin här ju helt fantastisk på att sjunga och verkar vara så otroligt sympatisk och ödmjuk  ...GILLAS SKARPT  Och Uggla har man ju fått en lite konstig bild av pga hur han framställs i media. Nu är det en helt annan Uggla som visas upp och som verkar vara en sympatisk person  Och Olles låt...Min far och jag....där gjorde Uggla en UNDERBAR tolkning...den kommer vi att få höra MER av framöver  

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Passade på att titta på veckans avsnitt av Revenge så att jag hinner ikapp till nästa vecka  

Sedan var det bara att svida om och ta sitt "pick & pack" och gå ner till stallet. Började med att flytta gummimattan ÖVER elkablen så att min kära man INTE snubblar när han ska hämta ved  Ett önskemål han hade och det känns skönt att gömma undan kabeln lite. Sedan började jag sätta fast elkabeln med buntband i hörnen på paddocken. Vidare så gick jag ner till "spåret" i hagen...där la jag en planka som jag sedan fäste elkabeln med "kableklämmer" så att kabeln sitter fast när man ska kliva över den. Nu känns det som om jag har gjort vad jag kan för att jag INTE ska snubbla själv  Har även förankrat elkablen på elbanden...SÅ  NU FÅR GÄRNA SNÖN KOMMA  

T hade ju upptäckt mig för ganska länge sedan och funderade nog på varför jag aldrig kom ner till honom  

Det regnar idag och är verkligen ruggigt väder...usch!! VILL HA SNÖ!!!

Han fick mat och sedan bytte jag till magnetpaddar. Mockade, fyllde på vatten och 1 hösäck. Vill inte fylla på hö i stora höhäcken när det regnar så här pass mycket....blir så otroligt geggigt nedanför den. Så tills det har torkat upp blir det att fylla på i lilla höhäcken. Förhoppningsvis tar det bara någon dag innan det ser skapligt ut igen  

När allt kring T var klart och han stog inne i vindskyddet och åt i lugn och ro. Passade jag på att öppna höbalen och packa några hösäckar. Det fanns redan 4 st färdigpackade hösäckar så jag packade 6 st. Då finns det till 2 påfyllningar under veckan när jag jobbar så mycket. Blir jättebra  Kommer sedan att packa allt eftersom under veckan lite beroende på hur mycket energi jag har....men det löser sig nog  

Nu har jag landat hemma och ska gå ner till stallet på en stund och ta av T magneterna. Fram till dess blir det lite chill framför TV. Efter middagen tänkte jag städa nere i källaren. Alltid skönt att "få en början"  

Nej, nu ska jag se om jag hittar en smörgås och lite mjölk så att jag inte tippar omkull innan det blir middag  


Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
marianne

marianne

18 november 2012 18:07

Grått och trist här oxå idag :(

Darin har en helt otrolig röst enligt mej, men jag tycker det mesta låter ungefär lika med honom, förutom den låten han gjorde igår....Wow!!
Uggla har jag alltid älskat så det var lite tur i oturen att sjukdom hindrade oss åka bort över helgen :-p
Pugh är en av mina stora favoriter...eller har varit tills nu, men hans låtar kan jag lyssna på hur mycket som helst....nostalgi ;)

http://marresmams.blogg.se

anaby

19 november 2012 18:12

Det verkar ha varit grått och trist i hela sverige :(

Håller helt och hållet med om att Darin ofta låter likadant. Han har sitt "sound" som han sjunger. Den här låten var mer som WOW precis som du säger...fick samma känsla när Laleh sjöng "Ängeln i rummet" förra året!! Ståpäls på hög nivå ;)

Uggla har helt klart gjort bra ifrån sig hittills!! Jag hade inte trott att han skulle sjunga så pass bra som han har gjort.

Pugh är ju Pugh..Hi hi!! :D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards