anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 14 november 2012

Nypon beställt till T :D

Av anaby - 14 november 2012 19:59

Jag har kollat runt lite och läst en hel del att nypon ska vara bra för hästar. T är ju en tung och stor häst och har även lite gamla skador på sina knän i form av lite utfyllnader. Jag har provat med Glucosamin och jag kände ingen förändring. Så nu ska jag prova med Nypon som ska vara bra både för djur och människor  Kanske blir att prova lite Nypon på mig själv också  

Utvärderinge kommer!!

Mvh anaby  

 
 
Anna

Anna

15 november 2012 08:25

Gurkmeja funkar också bra, brukar jag ge min 22-åring emllanåt, då slutar det knäppa i hennes leder. Något mer som borde fungera bra är Flexijoint men det är givetvis mycket dyrare. Det ger jag till min gamla hund och även till mig själv, jag märker direkt om jag fuskat några dagar. Lycka till!

http://stenbergsanna.blogspot.com

anaby

15 november 2012 17:43

Jag använde Grukmeja i flera år till min förra häst då hon också hade "knäppande leder" precis som din. Funkade väldigt bra på henne!! Den här gången valde jag att prova nypon istället. Får se hur det funkar annars finns ju alltid grukmeja att köpa istället;) Tänkte passa på att prova nypon på mig själv också då jag har hört att det ska vara bra mot värk. Har själv problem med nacke och axlar.

Har tidigare provat Glucosamin och det funkade inte alls på honom. Jag har sett att det finns Flexijoint, Steeljoint och MSM. Man får prova sig fram och se vad som funkar:) Tack för tipsen!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Anna

Anna

15 november 2012 22:01

Svar: Har också provat Glucosamin på min tant men tyckte också det var helt verkningslöst. Med gurkmejan blev det stor skillnad. Ska bli intressant att höra hur du tycker att nyponet funkar!

Mvh
Anna

http://stenbergsanna.blogspot.com

anaby

16 november 2012 18:53

Som jag förstår är det många som inte får någon verkan alls på Glucosamin. Märkligt att det får vara kvar på marknaden!!! Upplever också att Gurkmejan gjorde gott för min förra häst. Det ska bli både spännande och intressant att prova på Nypon!! Utvärdering kommer!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards